- Дата и час: 12 Дек 2024, 17:53 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Ще има ли следствие, какво ще стане с 1200 следователи?
|
|
40 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Ще има ли следствие, какво ще стане с 1200 следователи?
Колеги, днес вкараха за обсъждане проекта на Станков за нов НПК моля ако някои разполага с актуана информация да сподели.
- СБН
Много са объркани нещата. Направо страхотно. А бяхма такава добре изградена и работеща структура до 1995 година..... Всичко разбиха тогава с т. нар. девоенизация. Всички простотии тръгнаха оттам. МВР не е виновно че създаде дознанието си. Една система като й липсва нещо тя сама си го създава. Но това е история. Въпроса е какво ще стане с нас. Аз си мисля че няма с лека ръка да ни затрият. Ще ни предложат друга работа но едно е сигурно - няма да сме в сегашния си вид. Според мене е голям шанса да минем в МВР. Не е толкова лошо, дори е добре но ако сме като предишната структура. Както беше до 1995 година. Ако станем дознатели като сегашните ще се правим че нищо не разбираме, ще се приравняваме с некадърниците и толкова........срещу ръжен рита ли се? Колкото до заплатата ще падне наистина, но пък е по - добре от нищо. Имаме заеми, деца, трябва да изплащаме първите, да гледаме вторите.....та така.... Но нека все пак да изчакаме решението на КС което трябва да излезе на 01. 09. От него според мен зависи много - дали може да има тотални рокади в СВ без ВНС? Най - лоша е неизвестността пред която сме изправени. Направо е убийствена. А дали ще се казваме "разследващи магистрати" или някакви други не е от решаващо значение. Просто колеги следователи, трябва да изчакаме.....имаме ли избор????
- plamcho
- Младши потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 03 Юни 2005, 10:58
следствие
Вече лошо ми става от некадърни милиционери-дознатели, които питат за елементарни неща по делата и едно дело не могат да приключат качествено. Да не говорим,че и малоумен студент по право може да разследва за престъпления по чл.343б и чл.343в от НК,а в МВР и толкова елементарни дела не могат да изработят. А как ще разследват безстопанственост,престъпления по служба,подкуп и др.? Има следствени дела,които са хиляди страници и се разследват с години. По такова дело съм виждал заключително постановление от следовател,което е 55 страници,а повечето от дознанията са по-кратки. Дано повече следователи назначат в прокуратурата и дознанието,защото ми писна да общувам с фуражки. ПРИМЕР: Началник на РПУ казва на дознателя,че не е важно какво му е казал прокурора,защото дознателя работи по ЗМВР,а не по НПК И НК. ДРУГ ПРИМЕР: Началник на РПУ разпорежда на дознател да започне бързо полицейско производство,въпреки,че не са налице предпоставките по смисъла на НПК,защото шефовете в РДВР искали повече бързи производства. БЕЗ КОМЕНТАР
- прокурор
Re: следствие
Въпросните следствени дела се разследват с години заради безхаберието на повечето от следователите! Следствени дела стоят с години при следователи без да бъде извършено каквото и да било действие по тях. И да не забравяме, че повечето от въпросните дознатели все пак са били студенти по право... А ще стане наистина страшно, ако последва масово назначаване на следователи-мързеливци в прокуратурата. Както повечето са свикнали да работят ще решават делата с години...прокурор написа:Вече лошо ми става от некадърни милиционери-дознатели, които питат за елементарни неща по делата и едно дело не могат да приключат качествено. Да не говорим,че и малоумен студент по право може да разследва за престъпления по чл.343б и чл.343в от НК,а в МВР и толкова елементарни дела не могат да изработят. А как ще разследват безстопанственост,престъпления по служба,подкуп и др.? Има следствени дела,които са хиляди страници и се разследват с години. По такова дело съм виждал заключително постановление от следовател,което е 55 страници,а повечето от дознанията са по-кратки. Дано повече следователи назначат в прокуратурата и дознанието,защото ми писна да общувам с фуражки. ПРИМЕР: Началник на РПУ казва на дознателя,че не е важно какво му е казал прокурора,защото дознателя работи по ЗМВР,а не по НПК И НК. ДРУГ ПРИМЕР: Началник на РПУ разпорежда на дознател да започне бързо полицейско производство,въпреки,че не са налице предпоставките по смисъла на НПК,защото шефовете в РДВР искали повече бързи производства. БЕЗ КОМЕНТАР
- дознател-малоумник
Re: следствие
прокурор написа:Вече лошо ми става от некадърни милиционери-дознатели, които питат за елементарни неща по делата и едно дело не могат да приключат качествено. Да не говорим,че и малоумен студент по право може да разследва за престъпления по чл.343б и чл.343в от НК,а в МВР и толкова елементарни дела не могат да изработят. А как ще разследват безстопанственост,престъпления по служба,подкуп и др.? Има следствени дела,които са хиляди страници и се разследват с години. По такова дело съм виждал заключително постановление от следовател,което е 55 страници,а повечето от дознанията са по-кратки. Дано повече следователи назначат в прокуратурата и дознанието,защото ми писна да общувам с фуражки. ПРИМЕР: Началник на РПУ казва на дознателя,че не е важно какво му е казал прокурора,защото дознателя работи по ЗМВР,а не по НПК И НК. ДРУГ ПРИМЕР: Началник на РПУ разпорежда на дознател да започне бързо полицейско производство,въпреки,че не са налице предпоставките по смисъла на НПК,защото шефовете в РДВР искали повече бързи производства. БЕЗ КОМЕНТАР
Господин прокурор, съгласен съм , че има многа дознатели, които не си /или не могат-нямат качества/ да си гледат работата. Но не съм съгласен , че всички в МВР и по -точно в оперативните служби не стават за нищо. Маса стопански дела към момента не се предвижват или се прекратяват, според комисионната. На мен пък ми е писнало да докладам някое дело на прокурор и той да започне да ми обяснява КАК НИЩО НЯМА ДА СТАНЕ. По, недай боже, образувани дела в следствието започват да адвокатстват, вместо да си подадем ръка и да изкараме случая докрай. Пример : делата на Таушанов. Къде са и каква им е събдата? Какво се случи с делото за 21 000 англ. лири в Барклиз. Тръгна ли съдебната поръчка до Англия? В материалите от МВР и представените други оказателства доста ясно личи откъде и по какъв повод са получени лирите. и т.н.
А иначе съм съгласен, че "самостоятелността" на дознателите в системата на МВР е относително понятие. Все пак всеки там има горен началник. Но преди да критикувате дайте да видим какво Вие постигате. Или пак ще кажете, че не Ви се подава достатъчно годен материал. Ами защо тогава по-щекотливите дела не ги връщате за допълнителни проверки с конкретни указания, ами започвате да ги разтакавате, докато им се изгуби дирята.
ето на това ми отговорете.
С все още някакво уважение : Фуражка
- фуражка
Сря Авг 24, 2005 10:45 am Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Проблема не е толкова прост. Нито пък повърхностен. Напълно съм съгласен че статута който имахме до 1995 година е много по различен от сегашния дознателски. Бяхме следователи от главно следствено управление при МВР и териториални следствени поделения - стегнати в отделни звена с професионално подготвени ръководители. И положението не се отличаваше много от сегашното - пак отделно звено но не към правосъдието а към МВР. Това нямаше пак повтарям нищо общо със сегашното мъртвородено дознание. Разликите са повече от много:
1. Професионално ръководство - дознанието няма такова.
2. Професионална подготовка - дознателите нямат такава.
3. Централизирани и "неразляти" указания, докато дознателите се чудят на кой господ да се кланят. Шефовете на криминална които са и шефове на дознателския апарат по правило са закостенели оперативни апаратчици, които освен да чукат циганите по главите друго не умеят.
4. Следователя тогава беше самостоятелен орган докато сегашния "дознател" е вързан за пеша на оперативния работник по криминална.
5. По сегашното дознателско статукво картоните за "разкрито" престъпление задължително следва да се обвързват по негласни полицейски указания със дознание приключено за съд.
6. Възможността всеки дознател да бъде уволнен по всяко време. Наказан от прекия си шеф и от всички останали щото в МВР всеки офицер командва сержанта. Смачкване на фасова на юристите в МВР щото не може "новия киртак" да бъде по умен от шефа си - криминалната звезда на РПУ......
7. Изпитването на "вътрешна вина" от дознателя професионалист - психично унищожаване на професионално подготвени кадри щото дознателя попада в една система където има и доста продажни ченгета.
8. Голямата документация от вътрешно естество блокираща работата на дознанието.
9. Завистта, обидите, кариериизма в МВР, възможността всеки дознател да стане постови полицай по всяко време защото "......дознателят е апарат на началника...." - допълнително пращат по дяволите всичко което е останало от дознанието.......
И МНОГО ОЩЕ............
А колкото до новия НПК......нека първо изчакаме решението на КС на 01. 09. от него според мене зависи много.......
--------------------------------------------------------------------------------
Проблема не е толкова прост. Нито пък повърхностен. Напълно съм съгласен че статута който имахме до 1995 година е много по различен от сегашния дознателски. Бяхме следователи от главно следствено управление при МВР и териториални следствени поделения - стегнати в отделни звена с професионално подготвени ръководители. И положението не се отличаваше много от сегашното - пак отделно звено но не към правосъдието а към МВР. Това нямаше пак повтарям нищо общо със сегашното мъртвородено дознание. Разликите са повече от много:
1. Професионално ръководство - дознанието няма такова.
2. Професионална подготовка - дознателите нямат такава.
3. Централизирани и "неразляти" указания, докато дознателите се чудят на кой господ да се кланят. Шефовете на криминална които са и шефове на дознателския апарат по правило са закостенели оперативни апаратчици, които освен да чукат циганите по главите друго не умеят.
4. Следователя тогава беше самостоятелен орган докато сегашния "дознател" е вързан за пеша на оперативния работник по криминална.
5. По сегашното дознателско статукво картоните за "разкрито" престъпление задължително следва да се обвързват по негласни полицейски указания със дознание приключено за съд.
6. Възможността всеки дознател да бъде уволнен по всяко време. Наказан от прекия си шеф и от всички останали щото в МВР всеки офицер командва сержанта. Смачкване на фасова на юристите в МВР щото не може "новия киртак" да бъде по умен от шефа си - криминалната звезда на РПУ......
7. Изпитването на "вътрешна вина" от дознателя професионалист - психично унищожаване на професионално подготвени кадри щото дознателя попада в една система където има и доста продажни ченгета.
8. Голямата документация от вътрешно естество блокираща работата на дознанието.
9. Завистта, обидите, кариериизма в МВР, възможността всеки дознател да стане постови полицай по всяко време защото "......дознателят е апарат на началника...." - допълнително пращат по дяволите всичко което е останало от дознанието.......
И МНОГО ОЩЕ............
А колкото до новия НПК......нека първо изчакаме решението на КС на 01. 09. от него според мене зависи много.......
- Гост
следствие
Колеги, "дознател-малоумник" и "фуражка",самия факт,че изразявате мнение в този форум показва,че със сигурност сте доста по-интелигентни от вашите началници и не сте на тяхното ниво. Затова съм поставил и кавичките. Действително, има следствени служби, където са налице много стари и неработени дела,но като цяло, по мое мнение, нивото на следователите е по-високо от това на дознателите. Причината не е в това,че в МВР постъпват по-глупави хора,а защото в тази институция няма кой да Ви научи на занаята. Защото разследването е занаят. Примерите,които дадох са действителни,а не измислени и показват пълното безхаберие на шефовете Ви. Преди време НСлС беше трансформирана в Специализирана Следствена Служба и беше ограничен контрола върху ОСлСлужби,след което някои ръководители на ОСлС доведоха ръководените от тях следствени служби до пълен разгром. Но там където ОСлС бяха ръководени от нормални и ангажирани с работата ръководители, работата вървеше сполучливо. Моето лично становище е,че разследването по наказателни дела следва да се осъществява от единен следствен апарат,като самостоятелна служба в МВР. Освен това,намирам че всеки един следовател /дознател/,работещ в подобен следствен апарат следва да е на двойно подчинение- на министъра на вътрешните работи и евентуално на главния прокурор. При този модел смятам,че на разследващите органи ще им се гарантира определена независимост. Между другото, в повечето европейски страни основен разследващ орган е полицията /в Испания,Италия,Франция,Унгария и Словения съществуват процесуални фигури,подобни на българския следовател/,но това е т.нар. съдебна полиция,която организационно,административно и функционално не е свързана с МВР,чиято основна функция е охрана на вътрешния ред и сигурност. И не на последно място - заплащането и възможностите за професионално развитие на разследващите органи следва да са адекватни на тези в прокуратурата и съда.
- прокурор
Господин "прокурор", тук вече съм съгласен с Вас. Моето лично мнение е, че посоченият от Вас модел е добър, но смятам, че няма да бъде приложен и още по-малко да заработи в РБ. Прекалено много субективизъм се влага от г-да управляващите и смятам, че още дълго време ще се лашкаме, както до момента. От това не печели никой, освен престъпниците. Безхаберието и неразбирането от страна на законотвореца е меко казано смущаваща. Може би печелившите от това имат лоби там, или са мнозинство- не знам.
С уважение : Фуражка
С уважение : Фуражка
- фуражка
С допълненията и разясненията на тезата Ви, господин "прокурор", съм вече почти 100% съгласен с Вас! Основното нещо, с което не бях съгласен е абсолютизирането на познанията на следователите и респективно некомпетентността на дознателите. Нека не забравяме, че дознанието дефакто съществува в по-чиста форма в МВР от малко повече от 2 години. Никой не се е родил научен! Нима един начинаещ следовател е с повече познания от един дознател? Дълбоко се съмнявам! А що се отнася до компетентно ръководство и самостоятелност на разследващите органи при дознанието действително е в много по-малка степен. За заплащането по същият начин стоят нещата. За съжаление...
- Гост
следствие
При всички случаи,рано или късно, в България ще има разследващи органи с достатъчна процесуална независимост. Лично аз се надявам това да стане по-скоро. Настоящия модел на дознанието е невъзможен и вероятността да даде добри резултати клони към нула. И друго - много "специалисти" по правораздаване третират разследващите органи в България /следователи и дознатели/,като втора ръка юристи,които стоят по-долу от прокурори и съдии. Това е такава глупост,че дори не следва да се коментира. Един разследващ орган от една жалба може да изработи дело от сто и повече страници, което прокурора ще приключи за половин час с обвинителен акт или постановление за прекратяване за наказателно производство. Тези актове обикновено са от по няколко страници и от тази гладна точка работата на разследващите,освен,че е по неблагодарна, е и по-сложна. Така,че според мен държавата е по-скоро длъжник на разследващите,а не на прокурори или съдии.
- прокурор
Вече съм много,много съгласен с Вас. Все пак и във връзка с твърдението ви, че "нивото на следователите е по-високо от това на дознателите " изразил голямо несъгласие... Имам наблюдение над работата на следователи в ТО бих искал да Ви кажа, че прокурори в един голям град преобразуват дело срещу лица с психически недостатък /разбирай наркомани/, едва след като делото е изработено и следва да се повдигне единствено обвинение и да се предявят материалите. Довод: следователите ще "забатачат" делото и вие си го изработете, за да не стане така... Да, но това е дразнещо. Заплатата на следовател е с 50% и нагоре над дознателската. Броя на делата, които работи един дознател е в пъти по-голям от този, който работи един следовател. И хайде да не говорим за фактическата и правна сложност на следствените дела... Основно следователи в ТО работят преобразувани полицейски производства срещу наркомани... Което е невероятна глупост! А иначе съм убеден, че има място под слънцето за всички. Така или иначе, за добро или лошо, разследването ще се поеме от МВР. Въпроса е не следователите да се "върнат" към положението на дознателите, а тези следователи, които продължат да работят в системата на МВР да спомогнат правомощията и самостоятелността на дознателите да се доближи максимално до тяхната в момента... Без самостоятелност на разследващите органи никога няма да има обективност при разследването, респективно в цялото наказателно производство. Без законосъобразно и добре извършени ПСД и богове да са прокурори и съдии нищо не могат да направят. Работата на последните две институции е производна на работата на разследващите органи. Поне аз така смятам...
- дознател-малоумник
следствие
За заплащането на дознателите е безсмислено да се коментира - каква мотивация може да има колега,който върши също толкова отговорна работа,като прокурори и съдии,а получава в замяна чувствително по-малко? Спор няма по този въпрос. За необходимостта разследващите в МВР да имат статус,подобен на следователите в момента - не само е необходимо,а е и задължително. По отношение слабостите в работата на следователите,констатирани от Вас - съществуват такива,но и как иначе,след като за последните 15г. политиците разбиха може би най-добре функциониращото звено в българското правораздаване. Моите впечатления са по-добри от следователите като цяло,но това не означава,че в много РПУ-та не работят способни дознатели,които мисля са малцинство. В момента,за съжаление,в следствието съществува тотална демотивация за работа и това е обяснимо. Основния проблем във връзка с дознанието,според мен,е че дознателя е подчинен на своите началници в МВР и естествено прави,каквото му наредят. При евентуално подчинение /пряко и непосредствено/ на прокуратурата, нещата ще си дойдат на мястото и работата ще тръгне. И ние не желаем дознателите да са ни подчинени, защото сме някакви нарциси,а защото това ще означава по-малко нерви,по-добра работа и естествено добри резултати.
- прокурор
Много истина има и в думите на двама Ви /прокурора и дознателя/, но Вие не отчитате главното, или не го разбирате, или просто го заобикаляте:
1. Откъде идва проблема - от девоенизацията на следствието. Не съм толкова наивен за да смятам, че държавата е допуснала грешка. Не е грешка а умишлен ход за разбиване на борбата с престъпността - това стана началото на 1995 година.
2. След вкарването на следствения апарат в "глух коловоз", постепенно и методично както отбеляза прокурора някой служби бяха "взривени" отвътре. Говоря за окръжните следствени. Връх на държавното безхаберие беше закриването на НСС.
3. Системата на МВР изпадна във "вътрешен вакуум". По същото време много предварително производства поради "труса" се забатачиха - получи се натрупване голяма част от което се стовари върху по - късно отделените дознатели.
4. Юридическия тенис между "роденото" по това време дознание и следствието се задълбочи - спореше ке как ще се посещават местопроизшествията, от кого, с какве ресурси? Де юре отделени, де факто ченгета!?
5. В периода 1996 - 2000 година много от опитните следователи напуснаха. Дойдоха нови кадри на които се втълпяваше до болка че те са магистрати. Това ги направи "кабинетни" служители. А следователя трабва да е оправно ченге - поне де факто.
6. Нанасяха се много удари "под пояса" между двете институции. А дознателския апарат се попълни с първата вълна от хора със средно образование които в момента са "по заповед", други с икономическо образование на длъжност "дознател" и малко юристи - в последно време повече.
7. След оформянето на двете паралелни структури започна върха на простотията "надлъгването" кой е по - добър. Дознателите със самочувствието на Европейския гръб - следователите с десетолетната традиция на разследващ апарат. Това продължава и до днес. Агонията на предварителното производство е в разгара си. Не се правят "професионално изработени" дела - дознателите няма кой да ги научи, а следствения апарат изправен пред неизвестността......
НЕИЗВЕСТНОСТТА НА НИЩОТО............КЪМ ПЪТЯ БЕЗ ИЗХОД.........
1. Откъде идва проблема - от девоенизацията на следствието. Не съм толкова наивен за да смятам, че държавата е допуснала грешка. Не е грешка а умишлен ход за разбиване на борбата с престъпността - това стана началото на 1995 година.
2. След вкарването на следствения апарат в "глух коловоз", постепенно и методично както отбеляза прокурора някой служби бяха "взривени" отвътре. Говоря за окръжните следствени. Връх на държавното безхаберие беше закриването на НСС.
3. Системата на МВР изпадна във "вътрешен вакуум". По същото време много предварително производства поради "труса" се забатачиха - получи се натрупване голяма част от което се стовари върху по - късно отделените дознатели.
4. Юридическия тенис между "роденото" по това време дознание и следствието се задълбочи - спореше ке как ще се посещават местопроизшествията, от кого, с какве ресурси? Де юре отделени, де факто ченгета!?
5. В периода 1996 - 2000 година много от опитните следователи напуснаха. Дойдоха нови кадри на които се втълпяваше до болка че те са магистрати. Това ги направи "кабинетни" служители. А следователя трабва да е оправно ченге - поне де факто.
6. Нанасяха се много удари "под пояса" между двете институции. А дознателския апарат се попълни с първата вълна от хора със средно образование които в момента са "по заповед", други с икономическо образование на длъжност "дознател" и малко юристи - в последно време повече.
7. След оформянето на двете паралелни структури започна върха на простотията "надлъгването" кой е по - добър. Дознателите със самочувствието на Европейския гръб - следователите с десетолетната традиция на разследващ апарат. Това продължава и до днес. Агонията на предварителното производство е в разгара си. Не се правят "професионално изработени" дела - дознателите няма кой да ги научи, а следствения апарат изправен пред неизвестността......
НЕИЗВЕСТНОСТТА НА НИЩОТО............КЪМ ПЪТЯ БЕЗ ИЗХОД.........
- plamcho
- Младши потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 03 Юни 2005, 10:58
следствие
Plamcho, това което сте написал общо взето ми е известно и за съжаление сте прав в своите констатации. Основният проблем при преговорите с ЕС беше,че те се водеха от хора,които изобщо не знаят как точно се извършва разследване и как изглеждат следствени дела и дознания. Просто някакви чиновници от МВР и Министерство на правосъдието са разяснили на европейците как трябва да функционира досъдебната фаза според техните си лишени от компетентност разбирания и са били постигнати абсурдни и лишени от всякаква логика договорености. Проблемът е,че подобни хора са на първа линия,когато имат възможност да получат власт и привилегии, а се скриват,когато трябва да се носи отговорност.
- прокурор
Защо закъса следствието!
Проблемът е още от преди девоеннизацията през 1995г. В районните следствени служби, се работеше от края на 1990г. а някъде и много преди това с около 50-60% от щата на следователите. Горе долу някъде в началото на посочената година милиционерите смениха начина за отчитане на работата си, имам предвид така наречените ОР. Преди това за да отчетат разработката, като свършена работа, бе необходимо следователя да приключи делото и да го даде на прокурора с обвинително заключение , което , ако се спазваше ИРОПП /Инструкция за работата на органите на предварителното производство/ се ришеше, както се пише обвинителен, акт за да може прокурора да задрасдка заглавието и автора и да даде на машинописката да го препише от негово име.
Тогава милиционерите решиха, че вече ще отчитат дейност, ако бъде образувоно следствено дело срещу известен извършител от следователя. Вземат препис от постановлението на следователя и готово. По този начин криминалната, икономическа и друга полиция се дезинтересираот разследването и остана много време да си върти далаверите. ОР тогава в по-голямата част бяха корумпирани некадърници, с квази висше образование. Сигурно и сега е така!
Тогава имаше няколко амнистии , които изпразниха затворите. Показанията на обвиневмите дадени пред следовател не бяха доказателствено средство пред съда. Прокуратурата, която винаги е била малоумна се феминизира окончателно и започна да пречи повече отколкото да помага. Това накара по-голямата част от следователитте да напуснат и станат нещо друга - адвокати, съдии, прокурори или юристконсулти. Върху останалите се стовариха прекалено много дела, които дори да работят по 24 дневно не могат да изкарат. Системата стигна до колапс. Връх беше назначаването на тъпата прокурорка Крулева за началник на следствието- тя напълни Главно следствено с дългогодишни полицаи, завършили как да е право, част от които още са там, но са всичко друто но неи следователи, които могат да разследват. По принцип Главното и преди нея беше безполезен и паразитен орган, тъй като нямаше ясно определена подсъдност, освен следователите по държавна сигурност.
Основния проблем на следователя е че по принцип е най-компетентен в предварителното производство, а му дават задължителни указания хора, които няма как да бъдат компетентни, освен ако преди това не са били следователи - има предвид основно прокурорите, а и не малка част от наказателните съдии.
Защо закъса следствието! Първо защото, като орган вършещ най-многото работа е естествено най-виновен за всичко. Второ защото такова нещо Главно следствено, НСлС-наричайте го както щете , зад желязната завеса няма. Трето- защото съдебната система отдавна се е превърнала в тоалетна хартия на политиците и контролираните от тях медии, чудя се защо още не е обвинена за наводненията от това лято-вероятно поради непитността на новото правителство. Показателно, че такав профан , като Главния секретар с малко платена раклама за сметка на съдебната система има висок рейтинг, след като във всяка нормална държава трябваша да бъде уволенн още след първите си изцепки заради професионална непригодност.
Четвърто, защото преговорите с ЕС се водят от некадърници и ние топърва ще си патим от това. Наввремето всички дивотии се правеха в името на развитото социалистическо общество и бъдещия комунизъм, а сега с още по-голяма сила в името на Европа!
Тогава милиционерите решиха, че вече ще отчитат дейност, ако бъде образувоно следствено дело срещу известен извършител от следователя. Вземат препис от постановлението на следователя и готово. По този начин криминалната, икономическа и друга полиция се дезинтересираот разследването и остана много време да си върти далаверите. ОР тогава в по-голямата част бяха корумпирани некадърници, с квази висше образование. Сигурно и сега е така!
Тогава имаше няколко амнистии , които изпразниха затворите. Показанията на обвиневмите дадени пред следовател не бяха доказателствено средство пред съда. Прокуратурата, която винаги е била малоумна се феминизира окончателно и започна да пречи повече отколкото да помага. Това накара по-голямата част от следователитте да напуснат и станат нещо друга - адвокати, съдии, прокурори или юристконсулти. Върху останалите се стовариха прекалено много дела, които дори да работят по 24 дневно не могат да изкарат. Системата стигна до колапс. Връх беше назначаването на тъпата прокурорка Крулева за началник на следствието- тя напълни Главно следствено с дългогодишни полицаи, завършили как да е право, част от които още са там, но са всичко друто но неи следователи, които могат да разследват. По принцип Главното и преди нея беше безполезен и паразитен орган, тъй като нямаше ясно определена подсъдност, освен следователите по държавна сигурност.
Основния проблем на следователя е че по принцип е най-компетентен в предварителното производство, а му дават задължителни указания хора, които няма как да бъдат компетентни, освен ако преди това не са били следователи - има предвид основно прокурорите, а и не малка част от наказателните съдии.
Защо закъса следствието! Първо защото, като орган вършещ най-многото работа е естествено най-виновен за всичко. Второ защото такова нещо Главно следствено, НСлС-наричайте го както щете , зад желязната завеса няма. Трето- защото съдебната система отдавна се е превърнала в тоалетна хартия на политиците и контролираните от тях медии, чудя се защо още не е обвинена за наводненията от това лято-вероятно поради непитността на новото правителство. Показателно, че такав профан , като Главния секретар с малко платена раклама за сметка на съдебната система има висок рейтинг, след като във всяка нормална държава трябваша да бъде уволенн още след първите си изцепки заради професионална непригодност.
Четвърто, защото преговорите с ЕС се водят от некадърници и ние топърва ще си патим от това. Наввремето всички дивотии се правеха в името на развитото социалистическо общество и бъдещия комунизъм, а сега с още по-голяма сила в името на Европа!
- Случаен
40 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Обсъждане на законопроекти
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта