Колеги, моля за отговор на следните свързани въпроси:
1. Възможно ли е да се обжалва конкурс за държавен служител (или етап от него) по съдебен ред?
2. А заповедта за назначаване на заелия първото място (пак по съдебен ред)?
3. Решението на конкурсната комисия за допускане до участие в конкурса административен акт ли е и подлежи ли на обжалване по съдебен ред?
Казусът е конкретен и касае текущ в момента конкурс, но така формулираните въпроси касаят широк кръг от заинтересовани. В конкурса е допуснато лице, което не отговаря на минималните изисквания за заемане на длъжността.
Предварително благодаря!
- Дата и час: 25 Ное 2024, 14:51 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Обжалване на конкурс за държавен служител
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Обжалване на конкурс за държавен служител
KAPITALISMUS MACHT FREI!
- xaoc1973
- Потребител
- Мнения: 337
- Регистриран на: 10 Яну 2010, 09:25
- Местоположение: София
Re: Обжалване на конкурс за държавен служител
ЗАКОН за държавния служител
Обн., ДВ, бр. 67 от 27.07.1999 г., в сила от 28.08.1999 г., изм., бр. 1 от 4.01.2000 г., изм. и доп., бр. 25 от 16.03.2001 г., в сила от 1.09.2000 г., бр. 99 от 20.11.2001 г., в сила от 20.11.2001 г., изм., бр. 110 от 21.12.2001 г., в сила от 1.01.2002 г., бр. 45 от 30.04.2002 г., изм. и доп., бр. 95 от 28.10.2003 г., изм., бр. 70 от 10.08.2004 г., в сила от 1.08.2004 г., изм. и доп., бр. 19 от 1.03.2005 г., бр. 24 от 21.03.2006 г., бр. 30 от 11.04.2006 г., в сила от 12.07.2006 г., бр. 102 от 19.12.2006 г., изм., бр. 59 от 20.07.2007 г., в сила от 1.03.2008 г., бр. 64 от 7.08.2007 г., изм. и доп., бр. 43 от 29.04.2008 г., бр. 94 от 31.10.2008 г., в сила от 1.01.2009 г., бр. 108 от 19.12.2008 г., изм., бр. 35 от 12.05.2009 г., в сила от 12.05.2009 г., изм. и доп., бр. 42 от 5.06.2009 г., изм., бр. 74 от 15.09.2009 г., в сила от 15.09.2009 г., доп., бр. 103 от 29.12.2009 г., в сила от 29.12.2009 г.
Провеждане на конкурс
Чл. 10д. (Нов - ДВ, бр. 95 от 2003 г.) (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 24 от 2006 г.) Конкурсната комисия провежда конкурса по обявения начин, като преценява професионалните и деловите качества на кандидатите и класира от първо до трето място най-успешно издържалите конкурса. За проведения конкурс се съставя протокол. Протоколът и всички документи на класираните кандидати се представят на органа по назначаването в 10-дневен срок от провеждането на конкурса.
(2) Преценката на комисията и класирането на кандидатите не подлежат на съдебен контрол.
Обн., ДВ, бр. 67 от 27.07.1999 г., в сила от 28.08.1999 г., изм., бр. 1 от 4.01.2000 г., изм. и доп., бр. 25 от 16.03.2001 г., в сила от 1.09.2000 г., бр. 99 от 20.11.2001 г., в сила от 20.11.2001 г., изм., бр. 110 от 21.12.2001 г., в сила от 1.01.2002 г., бр. 45 от 30.04.2002 г., изм. и доп., бр. 95 от 28.10.2003 г., изм., бр. 70 от 10.08.2004 г., в сила от 1.08.2004 г., изм. и доп., бр. 19 от 1.03.2005 г., бр. 24 от 21.03.2006 г., бр. 30 от 11.04.2006 г., в сила от 12.07.2006 г., бр. 102 от 19.12.2006 г., изм., бр. 59 от 20.07.2007 г., в сила от 1.03.2008 г., бр. 64 от 7.08.2007 г., изм. и доп., бр. 43 от 29.04.2008 г., бр. 94 от 31.10.2008 г., в сила от 1.01.2009 г., бр. 108 от 19.12.2008 г., изм., бр. 35 от 12.05.2009 г., в сила от 12.05.2009 г., изм. и доп., бр. 42 от 5.06.2009 г., изм., бр. 74 от 15.09.2009 г., в сила от 15.09.2009 г., доп., бр. 103 от 29.12.2009 г., в сила от 29.12.2009 г.
Провеждане на конкурс
Чл. 10д. (Нов - ДВ, бр. 95 от 2003 г.) (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 24 от 2006 г.) Конкурсната комисия провежда конкурса по обявения начин, като преценява професионалните и деловите качества на кандидатите и класира от първо до трето място най-успешно издържалите конкурса. За проведения конкурс се съставя протокол. Протоколът и всички документи на класираните кандидати се представят на органа по назначаването в 10-дневен срок от провеждането на конкурса.
(2) Преценката на комисията и класирането на кандидатите не подлежат на съдебен контрол.
- vioma
- Младши потребител
- Мнения: 71
- Регистриран на: 12 Яну 2010, 12:55
Re: Обжалване на конкурс за държавен служител
Според изрични текстове на Закона за държавния служител допускането до конкурс и решението на конкурсната комисия не подлежат на съдебен контрол.
- vioma
- Младши потребител
- Мнения: 71
- Регистриран на: 12 Яну 2010, 12:55
Re: Обжалване на конкурс за държавен служител
Визираният конкретен текст от ЗДСл се отнася до КЛАСИРАНЕТО в конкурса. За него е ясно на всички.
Моите ТРИ въпроса са ясни и конкретни и са с друга насоченост.
Що се отнася до думите Ви, че: "Според изрични текстове на Закона за държавния служител допускането до конкурс ... не подлежат на съдебен контрол.", то най-учтиво Ви моля да ми посочите тези "изрични текстове", защото НЕ можах да ги намеря. В ЗДСл има забрана само относно НЕДОПУСКАНЕТО, докато за ДОПУСКАНЕТО такава изрична забрана липсва.
А, съгласно чл. 120 ал. 2 от КРБ, е нужно изрично да бъде забранено със закон обжалването по съдебен ред на даден ИАА. В противен случай този ИАА е обжалваем.
Тук възниква и следният интересен въпрос, като подвъпрос на третия от по-горните въпроси:
4. Дали решението на конкурсната комисия за допускане на кандидатите до конкурс е част от производството по друг ИАА, а именно - решението на конкурсната комисия за крайното класиране на кандидатите в конкурса (което иначе си е необжалваемо по законова разпоредба)?
Ще споделя субективното си мнение по поставените от мен 4 въпроса с надеждата, че ще има и други колеги, интересуващи се от тази материя:
1. Да, може, но само решението за допускане на кандидатите до конкурс. То е ИАА и не съществува законов текст, забраняващ обжалването му по съдебен ред.
2. Да, може. Основанието за издаване на тази заповед е именно конкурсът и в процеса на съдебното дирене се привеждат доказателства за незаконосъобразността му.
3. Да. То има всички белези на ИАА.
4. Не. Решението за допускане до конкурс е ИАА. Той може да се обжалва по административен ред. Освен това, недопуснатите участници до конкурса нямат право да обжалват по административен ред решението на конкурсната комисия за крайното класиране, от което следва, че след решението за допускане започва ново административно производство.
ТАКА МИСЛЯ АЗ. ГРЕША ЛИ НЯКЪДЕ? КАК МИСЛИТЕ?
Моите ТРИ въпроса са ясни и конкретни и са с друга насоченост.
Що се отнася до думите Ви, че: "Според изрични текстове на Закона за държавния служител допускането до конкурс ... не подлежат на съдебен контрол.", то най-учтиво Ви моля да ми посочите тези "изрични текстове", защото НЕ можах да ги намеря. В ЗДСл има забрана само относно НЕДОПУСКАНЕТО, докато за ДОПУСКАНЕТО такава изрична забрана липсва.
А, съгласно чл. 120 ал. 2 от КРБ, е нужно изрично да бъде забранено със закон обжалването по съдебен ред на даден ИАА. В противен случай този ИАА е обжалваем.
Тук възниква и следният интересен въпрос, като подвъпрос на третия от по-горните въпроси:
4. Дали решението на конкурсната комисия за допускане на кандидатите до конкурс е част от производството по друг ИАА, а именно - решението на конкурсната комисия за крайното класиране на кандидатите в конкурса (което иначе си е необжалваемо по законова разпоредба)?
Ще споделя субективното си мнение по поставените от мен 4 въпроса с надеждата, че ще има и други колеги, интересуващи се от тази материя:
1. Да, може, но само решението за допускане на кандидатите до конкурс. То е ИАА и не съществува законов текст, забраняващ обжалването му по съдебен ред.
2. Да, може. Основанието за издаване на тази заповед е именно конкурсът и в процеса на съдебното дирене се привеждат доказателства за незаконосъобразността му.
3. Да. То има всички белези на ИАА.
4. Не. Решението за допускане до конкурс е ИАА. Той може да се обжалва по административен ред. Освен това, недопуснатите участници до конкурса нямат право да обжалват по административен ред решението на конкурсната комисия за крайното класиране, от което следва, че след решението за допускане започва ново административно производство.
ТАКА МИСЛЯ АЗ. ГРЕША ЛИ НЯКЪДЕ? КАК МИСЛИТЕ?
KAPITALISMUS MACHT FREI!
- xaoc1973
- Потребител
- Мнения: 337
- Регистриран на: 10 Яну 2010, 09:25
- Местоположение: София
Re: Обжалване на конкурс за държавен служител
Здравейте,
колегата vioma е прав, че преценката на конкурсната комисия и заповедта за назначаване на спечелилия кандидат не подлежат на съдебен контрол. Всъщност, Законът за държавния служител дава общата уредба на провеждането на такъв вид конкурси, която е детайлизирана в НАРЕДБА ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСИТЕ ЗА ДЪРЖАВНИ СЛУЖИТЕЛИ, Приета с ПМС № 8 от 16.01.2004 г.
Отговорите на поставените от xaoc1973 се съдържат в правните разпоредби на тази наредба.
За да бъда максимално полезен, си позволявам кратки и конкретни отговори на поставените въпроси, с посочване на правните разпоредби, на които се основават.
1.Не е възможно да бъде обжалван по съдебен ред който и да било етап, както и крайният резултат от проведен конкурса за държавния служител.
Чл. 34. (1) (Изм. - ДВ, бр. 46 от 2006 г., в сила от 06.06.2006 г.) Въз основа на проведения конкурс комисията класира от първо до трето място най-успешно издържалите конкурса кандидати.
(2) Преценката на комисията и класирането на кандидатите не подлежат на съдебен контрол.
2.Заповедта за назначаване на спечелилия кандидат също не подлежи на обжалване по съдебен ред на горното основание.
3.Решението на конкурсната комисия за допускане/недопускане на кандидатите до участие в конкурса не е индивидуален административен акт. Същото решение може да бъде обжалвано само пред органа по назначаването.
Чл. 22. (1) Всеки недопуснат кандидат може да подаде жалба до органа по назначаването в 3-дневен срок от обявяването на списъците, в която да мотивира своите възражения срещу решението на конкурсната комисия. Жалбата не спира конкурсната процедура.
(2) Органът по назначаването се произнася по жалбата в 3-дневен срок от нейното получаване.
ПП.Друг е въпросът, че лично аз не съм съгласен с отговора на т. 3 от въпросите, тъй като създава възможност за административен произвол и корупционна практика, но нас никой не ни пита.
колегата vioma е прав, че преценката на конкурсната комисия и заповедта за назначаване на спечелилия кандидат не подлежат на съдебен контрол. Всъщност, Законът за държавния служител дава общата уредба на провеждането на такъв вид конкурси, която е детайлизирана в НАРЕДБА ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСИТЕ ЗА ДЪРЖАВНИ СЛУЖИТЕЛИ, Приета с ПМС № 8 от 16.01.2004 г.
Отговорите на поставените от xaoc1973 се съдържат в правните разпоредби на тази наредба.
За да бъда максимално полезен, си позволявам кратки и конкретни отговори на поставените въпроси, с посочване на правните разпоредби, на които се основават.
1.Не е възможно да бъде обжалван по съдебен ред който и да било етап, както и крайният резултат от проведен конкурса за държавния служител.
Чл. 34. (1) (Изм. - ДВ, бр. 46 от 2006 г., в сила от 06.06.2006 г.) Въз основа на проведения конкурс комисията класира от първо до трето място най-успешно издържалите конкурса кандидати.
(2) Преценката на комисията и класирането на кандидатите не подлежат на съдебен контрол.
2.Заповедта за назначаване на спечелилия кандидат също не подлежи на обжалване по съдебен ред на горното основание.
3.Решението на конкурсната комисия за допускане/недопускане на кандидатите до участие в конкурса не е индивидуален административен акт. Същото решение може да бъде обжалвано само пред органа по назначаването.
Чл. 22. (1) Всеки недопуснат кандидат може да подаде жалба до органа по назначаването в 3-дневен срок от обявяването на списъците, в която да мотивира своите възражения срещу решението на конкурсната комисия. Жалбата не спира конкурсната процедура.
(2) Органът по назначаването се произнася по жалбата в 3-дневен срок от нейното получаване.
ПП.Друг е въпросът, че лично аз не съм съгласен с отговора на т. 3 от въпросите, тъй като създава възможност за административен произвол и корупционна практика, но нас никой не ни пита.
- krasitodorov
- Младши потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 14 Дек 2009, 23:52
5 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта