portokal написа:Сериозен клиент не бяга. Ако избяга - не е сериозен.
Точно , те сериозните клиенти , търсят баш такива одитори , дето ги умеят тези врътки!
|
|
portokal написа:Сериозен клиент не бяга. Ако избяга - не е сериозен.
една от най-великите лъжи написа:I'm auditor. I'm here to help you
РЕШЕНИЕ № 599 ОТ 18.01.2007 Г. ПО АДМ. Д. № 9726/2006 Г., V ОТД. НА ВАС
Чл. 75, т. 5 ЗБДС
Върховният административен съд на Република България - Пето отделение, в съдебно заседание на осемнадесети декември две хиляди и шеста година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЖАНЕТА ПЕТРОВА
ЧЛЕНОВЕ:
ВАНЯ АНЧЕВА
МАРИЕТА МИЛЕВА
при секретар Илиана Иванова и с участието на прокурора Мери Найденова изслуша докладваното от съдията МАРИЕТА МИЛЕВА по адм. д. № 9726/2006 г.
Производството е по реда на чл. 33 и сл. от Закона за Върховния административен съд (ЗВАС).
Образувано е по касационна жалба на Николай Рашков Цвятков, против решение от 10.07.2006 г. по адм. д. № 433/2006 г. на Бургаския окръжен съд, с което е отхвърлена жалбата му против заповед № З-802/14.03.2006 г. на директора на РДВР - Бургас, с която на Цвятков е приложена принудителна административна мярка по реда на чл. 75, т. 5 от Закона за българските документи за самоличност (ЗБДС) - отказано е издаването (отнети са издадените) паспорти или заместващите ги документи. Жалбоподателят поддържа, че решението е неправилно като постановено в нарушение на закона, тъй като не попада в кръга лица, по отношение, на които може да се прилага посочената административна мярка. Моли да бъде отменено.
Ответникът по касационната жалба не изразява становище.
Представителят на Върховната касационна прокуратура дава заключение, че жалбата е основателна.
Като взе предвид изложеното в касационната жалба и доказателствата по делото настоящият състав на Върховния административен съд констатира следното :
Касационната жалба е подадена в срока по чл. 33, ал. 1 от ЗВАС и е допустима. Разгледана по същество същата е неоснователна по следните съображения:
Решението на Бургаския окръжен съд е законосъобразно.
Правилно съдът приема, че обжалваният административен акт е постановен при спазване на закона. Заповедта, с която по отношение на жалбоподателя е приложена принудителни административна мярка по реда на чл. 75, т. 5 от ЗБДС е издадена от компетентния орган, в предвидената форма, след искане от публичния изпълнител и след като са установени материалноправните предпоставки за това. Съгласно цитирания текст паспорти и заместващите ги документи не се издават (издадените се отнемат) на лицата, за които е поискана забрана по реда на чл. 221, ал. 6, т. 1, б. "а" и "б" от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК). Последната норма предвижда възможност за публичния изпълнител, при задължение в размер над 5000.00 лв., за което не е представено обезпечение, да поиска от органите на Министерство на вътрешните работи да не издават или да отнемат издадените паспорти или заместващи ги документи на длъжника или на членовете на управителните или контролните му органи. Следователно предназначението на разпоредбата е да съхрани имуществото и да осигури събиране на задължението, като попречи на длъжника или на лицата управляващи, представляващи и контролиращи дейността на задължените юридически лица да напуснат страната. Това тълкуване налага извода, че рестриктивната норма следва да се приложи и по отношение на лице, което въпреки че е не е посочено изрично в закона, е пряко отговорно за финансовото състояние на дружеството, за неговото управление и следователно за събирането на задължението.
Така в разглежданата хипотеза правилно Бургаският окръжен съд приема, че цитираните по-горе предпоставки за прилагане на принудителната мярка са изпълнени по отношение на касатора. Последният е ликвидатор на дружеството - длъжник "Д и Д" ООД, гр. Бургас и в това качество има задължението да довърши текущите сделки, да събере вземанията, да превърне останалото имущество в пари и да удовлетвори кредиторите (чл. 268, ал. 1 от Търговския закон (ТЗ). Ликвидаторът представлява дружеството и има правата на изпълнителните му органи (чл. 269, ал. 1 от ТЗ), а за дейността по ликвидация носи същата отговорност като управителя и другите изпълнителни органи (чл. 266, ал. 6 от ТЗ), т.е. има функциите и отговорностите на управител в производството по ликвидация. Поради това и след като е натоварен със събиране задълженията на дружеството, осребряване на имуществото и удовлетворяване на кредиторите, следва да се приеме, че по отношение на ликвидатора, в случая касатора Цвятков, може да се приложи превантивната мярка по чл. 75, т. 5 от ЗБДС. В подкрепа на този извод е и обстоятелството, че ликвидатор обикновено, както е и в настоящата казус, е управителят на дружеството с ограничена отговорност (чл. 156, ал. 2 от ТЗ), който е пряко ангажиран с финансовото състояние на търговеца и задълженията на същия и по отношение на който законът изрично предвижда прилагането на мярката по чл. 75, т. 5 от ЗБДС. Следователно и като ликвидатор (по съображенията, изложени по горе) и като бивш управител на дружеството - длъжник (решение от 15.12.2005 г. по ф. дело № 1810/1994 г. на Бургаския окръжен съд, обяснения на пълномощника на страната в съдебно заседание на 25.05.2006 г.) Цвятков следва да понесе ограничаването на правата с прилагането на административната мярка, насочено към удовлетворяване на кредиторите. Приемането на обратното би създало потенциални пречки за погасяване на дълга и за увреждане интересите на лицата, към които обявеното в ликвидация дружество има задължение. В този смисъл доводите в касационната жалба за нарушение на закона не могат да бъдат споделени.
Поради всичко изложено настоящата инстанция приема, че решението на Бургаския окръжен съд е законосъобразно. Следователно и доколкото други пороци на акта по смисъла на чл. 218б, ал. 1, б. "в" от ГПК не са посочени от касатора, решението следва да бъде оставено в сила.
По тези съображения и на основание чл. 40, ал. 1, пр. 1 от ЗВАС Върховният административен съд, пето отделение
РЕШИ:
ОСТАВЯ В СИЛА решение от 10.07.2006 г. по адм. д. № 433/2006 г. на Бургаския окръжен съд.
Решението не подлежи на обжалване.
toti99 написа:Орган на управление ....
Управление и представителство
Чл. 141. (1) Управителят ....
Чл. 658. (1) Синдикът....
Питам в случая кой представлява предприятието освен синдика . Никой!!! Значи .....нататък по текста се сещате!!!!!
По-горе някой каза, че "евентуално, ама само евентуално и много евентуално..." toti99 смятал отказа за правилен.
portokal написа:По-горе някой каза, че "евентуално, ама само евентуално и много евентуално..." toti99 смятал отказа за правилен.
Аз, бе, Гъдьо!
Не си забелязал какво наистина съм казала, ама да ми приписваш неща, дето не съм ги казала, можеш!
toti99 написа:Гъдьо - чел съм ги , и ги имам - Монтескьо - За духа на законите /уникална книга/ и Цеко Торбов - Философия на правото ....и т.н....
В случая аз не твърдя че данъчните са прави ...но намирам аргументите им за достатъчно силни ...Синдика има всички функции на орган на управлението на дружеството .
Аргументите за противното са доста рехави според мен .
|
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта