За :-) (---.government.bg)
Много се радвам, че представител на "по-горестоящ административен орган" изявява добра воля да помогне да се преустановят безобразията, защото в моя случай, в момента около 1000 човека не могат да получават нормално медицинско обслужване и цяло чудо е че в периода не е станало нищо сериозно и не е пострадал някой, защото предния ден преди да бъде издадена прословутата заповед за заличаване на фирмата на клиента ми като лечебно заведение един човек от селото е бил нажилен от пчели и е настанен в болница. Ами ако беше станало на следващия ден? По-горе беше писал, че ми имаш координатите, така че моля те свържи се с мен за да ти изпратя реалните документи и съм сигурен, че ще се хванеш за главата(между другото това са творения на "юрист").
- Дата и час: 21 Ное 2024, 22:41 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Въпрос на основни принципи в административното право
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Въпрос на основни принципи в административното право
За МСМ,
Радвам се, че все още някой не е забравил да разсъждава. Аргументите ти са точни.
За всички останали участници:
Трябва да припомня нещо, което явно се пропуска - правете разлика в правомощията на административния орган, когато същия е овластен от закона да правоприлага по целесъобразност - т.е. притежава тъй наречената оперативна самостоятелност и когато е с ограничени правомощия и действа при условията на обвързана компетентност както е в случая с директорите на РЦЗ-та по отношение на регистрацията на лечебните заведения по ЗЛЗ.
За тези, които не са съгласни с мен, че директорите на РЦЗ-та нямат правомощия да решават и да издават актове по целесъобразност във връзка с воденето на регистрите на лечебните заведения, ще ги помоля да ми посочат законов текст, който да ги овластява да издават административни актове с които да установяват права или задължения за адресатите по реда на ЗАП.
Радвам се, че все още някой не е забравил да разсъждава. Аргументите ти са точни.
За всички останали участници:
Трябва да припомня нещо, което явно се пропуска - правете разлика в правомощията на административния орган, когато същия е овластен от закона да правоприлага по целесъобразност - т.е. притежава тъй наречената оперативна самостоятелност и когато е с ограничени правомощия и действа при условията на обвързана компетентност както е в случая с директорите на РЦЗ-та по отношение на регистрацията на лечебните заведения по ЗЛЗ.
За тези, които не са съгласни с мен, че директорите на РЦЗ-та нямат правомощия да решават и да издават актове по целесъобразност във връзка с воденето на регистрите на лечебните заведения, ще ги помоля да ми посочат законов текст, който да ги овластява да издават административни актове с които да установяват права или задължения за адресатите по реда на ЗАП.
- hebigatsu
- Активен потребител
- Мнения: 1008
- Регистриран на: 19 Окт 2001, 19:42
Re: Въпрос на основни принципи в административното право
Пеевски-търся те но явно си извън офиса-така ли е?
Нали телефона ти е-058/4-63-07
Нали телефона ти е-058/4-63-07
- :-)
Re: Въпрос на основни принципи в административното право
Що се отнася до това дали индивидуално практикуващ лекар може да регистрира практиката си като ЕООД - разбира се че може и няма никакви законови пречки за това, дакалкото в ЗЛЗ няма ограничения в тази насока. Друг е въпросът, че много хора мразят да мислят и за по-лесно прилагат закона буквално.
Що се отнася до предметът на дейност на фирмите регистрирани като лечебни заведения - считам за недопустимо разширителното тълкуване на приложението на нормата на чл.36 ал.3 от ЗЛЗ като й се дава приоритет пред разпоредбите на чл.3 от ЗЛЗ.
Визираната правна норма установява задължението в предмета на дейност на лечебното заведение да бъде вписано осъществяването “.. само на извънболнична помощ или на дейностите по чл.27 и 28.”(чл.27 от ЗЛЗ визира като лечебно заведение – Дом за медико-социални грижи, а чл.28 от ЗЛЗ – Хоспис.). От съдържанието на посочената правна норма, и по-точно нейното граматическо оформяне, както и нейното систематично място в закона, а именно – Част Трета, Глава VІІ, Раздел първи на ЗЛЗ, показва, че същата се явява специална по отношение на разпоредбите на чл.36 ал.1 и 2 от ЗЛЗ, т.е. установява забрана за едновременно осъществяване на дейности и смесването на лечебните заведения по чл.8 ал.1 т.1 б.а) (индивидуална практика за първична медицинска помощ) и т.2 б.а) (индивидуална практика за специализирана медицинска помощ), чл.10 т.5 (хоспис) както и установява забрана под тази форма да се развиват дейности присъщи за други видове лечебни заведения по смисъла на чл.8,9 и 10 от ЗЛЗ. Същата е и логиката на закона в следващият нормативен текст – чл.37 от ЗЛЗ. В тази връзка следва да се отбележи че посочените правни норми се явяват специални само по отношение на общите разпоредби на самия ЗЛЗ, а не изобщо, в противен случай би се обезмислила разпоредбата на чл.3 ал.4 от ЗЛЗ даваща възможност на лечебните заведения да извършват търговски сделки за нуждите на осъществяваните от тях медицински дейности и за обслужване на пациентите.
Що се отнася до предметът на дейност на фирмите регистрирани като лечебни заведения - считам за недопустимо разширителното тълкуване на приложението на нормата на чл.36 ал.3 от ЗЛЗ като й се дава приоритет пред разпоредбите на чл.3 от ЗЛЗ.
Визираната правна норма установява задължението в предмета на дейност на лечебното заведение да бъде вписано осъществяването “.. само на извънболнична помощ или на дейностите по чл.27 и 28.”(чл.27 от ЗЛЗ визира като лечебно заведение – Дом за медико-социални грижи, а чл.28 от ЗЛЗ – Хоспис.). От съдържанието на посочената правна норма, и по-точно нейното граматическо оформяне, както и нейното систематично място в закона, а именно – Част Трета, Глава VІІ, Раздел първи на ЗЛЗ, показва, че същата се явява специална по отношение на разпоредбите на чл.36 ал.1 и 2 от ЗЛЗ, т.е. установява забрана за едновременно осъществяване на дейности и смесването на лечебните заведения по чл.8 ал.1 т.1 б.а) (индивидуална практика за първична медицинска помощ) и т.2 б.а) (индивидуална практика за специализирана медицинска помощ), чл.10 т.5 (хоспис) както и установява забрана под тази форма да се развиват дейности присъщи за други видове лечебни заведения по смисъла на чл.8,9 и 10 от ЗЛЗ. Същата е и логиката на закона в следващият нормативен текст – чл.37 от ЗЛЗ. В тази връзка следва да се отбележи че посочените правни норми се явяват специални само по отношение на общите разпоредби на самия ЗЛЗ, а не изобщо, в противен случай би се обезмислила разпоредбата на чл.3 ал.4 от ЗЛЗ даваща възможност на лечебните заведения да извършват търговски сделки за нуждите на осъществяваните от тях медицински дейности и за обслужване на пациентите.
- hebigatsu
- Активен потребител
- Мнения: 1008
- Регистриран на: 19 Окт 2001, 19:42
Re: Въпрос на основни принципи в административното право
за :-) (---.government.bg)
телефонът е стар. обади ми се на 098/226943.
телефонът е стар. обади ми се на 098/226943.
- hebigatsu
- Активен потребител
- Мнения: 1008
- Регистриран на: 19 Окт 2001, 19:42
Не се заяждам
"посочените правни норми се явяват специални само по отношение на общите разпоредби на самия ЗЛЗ, а не изобщо"
Една норма не може да бъде специална "изобщо", а само в сравнение с друга по-обща.
А иначе никой не спори, че лечебните заведения имат право да извършват сделки за нуждите на осъществяваните от тях медицински дейности. Това дори и директорът на РЦЗ не вярвам да го оспори. :-)
Една норма не може да бъде специална "изобщо", а само в сравнение с друга по-обща.
А иначе никой не спори, че лечебните заведения имат право да извършват сделки за нуждите на осъществяваните от тях медицински дейности. Това дори и директорът на РЦЗ не вярвам да го оспори. :-)
- МСМ
Re: Въпрос на основни принципи в административното право
За МСМ ,
Може да ти се стори налудничаво, но точно такива са аргументите изтъкнати от "колежката - юрист" на РЦЗ, като ми беше заявено, че това са указания от МЗ, каето силно ме съмнява, но тава са фактите.
Може да ти се стори налудничаво, но точно такива са аргументите изтъкнати от "колежката - юрист" на РЦЗ, като ми беше заявено, че това са указания от МЗ, каето силно ме съмнява, но тава са фактите.
- hebigatsu
- Активен потребител
- Мнения: 1008
- Регистриран на: 19 Окт 2001, 19:42
Re: Въпрос на основни принципи в административното право
Не знам. По-скоро може спорът да не е дали имат право, а дали са свързани дадени сделки с дейността на заведението. Но и това не мога да си го представя как може да не е ясно (чисто фактически въпрос).
- МСМ
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта