- Дата и час: 30 Ное 2024, 00:44 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Плосък данък
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
4 мнения
• Страница 1 от 1
Плосък данък
Колеги,при получаване на хонорар по гражд. договор от ЮЛ със Сметка за изплатени суми ежемесечно ли трябва да се удържат 10% пл. данък, тъй като няма вече необлагаем минимум или трябва авансово да се внася данъкът на тримесечие и да се изравнява годишно?
- qwerty_iop
- Младши потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 02 Юли 2007, 11:12
Много неприятен въпрос...
Чл. 43. (2) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Размерът на дължимия данък се определя, като разликата по ал. 1 се умножи по данъчна ставка 10 на сто и се определя от:
1. предприятията и самоосигуряващите се лица по смисъла на Кодекса за социално осигуряване - платци на доходи от стопанска дейност;
2. придобилите доходите лица - в останалите случаи.
(3) В случаите по ал. 2, т. 1 данъкът се удържа от платеца при изплащането на дохода.
Общо взето няма промяна с предни години, ама вашият бранш е малко въртоглав по тази част... Често съм я слушал приказката "Аз си имам кочан, ти като искаш издавай си Сметка за изплатени суми, ама няма да ми удържаш нищо"
Чл. 43. (2) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Размерът на дължимия данък се определя, като разликата по ал. 1 се умножи по данъчна ставка 10 на сто и се определя от:
1. предприятията и самоосигуряващите се лица по смисъла на Кодекса за социално осигуряване - платци на доходи от стопанска дейност;
2. придобилите доходите лица - в останалите случаи.
(3) В случаите по ал. 2, т. 1 данъкът се удържа от платеца при изплащането на дохода.
Общо взето няма промяна с предни години, ама вашият бранш е малко въртоглав по тази част... Често съм я слушал приказката "Аз си имам кочан, ти като искаш издавай си Сметка за изплатени суми, ама няма да ми удържаш нищо"
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
prpandev,правилно ли разбирам:Предприятието, платец на дохода при изплащане на хонорар по См. за изпл. суми, удържа и внася данъка, а самоосигуряващото се лице внася авансов данък на всяко тримесечие?Само че приспада ли се този удържан и внесен от ЮЛ?!Т.е ако имаш само и единствено клиенти ЮЛ-а данъкът ще бъде удържан и внесен от тях?Нещо не ми се вързва с авансовия данък
- qwerty_iop
- Младши потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 02 Юли 2007, 11:12
Да, точно така, ако имаш само юридически лица клиенти, тогава няма да внасяш авансов данък, защото той вече ти е удържан.
Това за тримесечните вноски е направено за хората, които получават доходи от други физически лица. Например най-масовото е, авансово плащане при доходи от наеми.
А при вас - ако имате клиенти физически лица и клиенти търговци, то авансовия данък си го определяте само от кочана - от сумите получени от физическите лица. Клиентите ви търговци вече са е удържали данъка и са го внесли.
Специално по тази част, няма никаква промяна от предните години, като изключим необлагаемия минимум. Аз затова казвам, че е неприятен въпроса, защото обикновено тук са най-честите караници между счетоводители и адвокати
А, да, има едно изключение. Ако сте регистрирани по ДДС, тогава издавате фактура и на клиентите ви юридически лица, и те не ви удържат данък. Тогава вие внасяте авансово на тримесечие върху целия ви доход.
Това за тримесечните вноски е направено за хората, които получават доходи от други физически лица. Например най-масовото е, авансово плащане при доходи от наеми.
А при вас - ако имате клиенти физически лица и клиенти търговци, то авансовия данък си го определяте само от кочана - от сумите получени от физическите лица. Клиентите ви търговци вече са е удържали данъка и са го внесли.
Специално по тази част, няма никаква промяна от предните години, като изключим необлагаемия минимум. Аз затова казвам, че е неприятен въпроса, защото обикновено тук са най-честите караници между счетоводители и адвокати
А, да, има едно изключение. Ако сте регистрирани по ДДС, тогава издавате фактура и на клиентите ви юридически лица, и те не ви удържат данък. Тогава вие внасяте авансово на тримесечие върху целия ви доход.
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
4 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта