начало

Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й

ИЗБОР НА ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

Дискусии и казуси в областта на административното право и процес
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


ИЗБОР НА ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

Мнениеот agros » 18 Ное 2007, 02:03

ИМА ЛИ ВЪЗМОЖНОСТ ИЗБОРЪТ НА ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ДА Е НА РОТАЦИОНЕН ПРИНЦИП ОТ ИЗБРАНИТЕ ЗА РЪКОВОДСТВО НА СЪВЕТА
agros
Нов потребител
 
Мнения: 5
Регистриран на: 04 Окт 2004, 09:37

Мнениеот softy » 18 Ное 2007, 09:53

Мисля, че няма пречка за това. Необходимо е решение на общинския съвет и евентуално този принцип за избор на председател да е залегнал като правило в правилника за работа на общинския съвет. В много общински съвети поради обстоятелството, че има представители на много по брой политически партии, понякога въвеждането на този принцип се явява удачен вариант.
softy
Младши потребител
 
Мнения: 96
Регистриран на: 04 Сеп 2006, 20:37

Мнениеот kostadin.iordanov » 18 Ное 2007, 13:25

karanedeff написа:... в публичното е обратното - позволено е само това, което е предвидено в закона. ...


Въпреки че не съм юрист, въпроса ме интересува като гражданин и моля г-н Каранедев да посочите къде го пише това, от къде произтича..? Предварително благодаря.
kostadin.iordanov
Потребител
 
Мнения: 646
Регистриран на: 20 Яну 2007, 14:59

Мнениеот prof_prof » 18 Ное 2007, 13:32

Напълно подкрепям колегата Karanedeff :)
И още:
Aко искате вземете аргумент не само от разпоредбите, които уреждат правния статус на ОС, но и от тези, които регламентират този на НС.

Традиционно председателят се избира от групата на мнозинството. Тъй като принципите на политическия плурализъм предполагат борба за "завземане" на властта чрез провеждането на избори, то напълно логична последица от това е формирането на мнозинство /самостоятелно или в коалиция/, което да излъчи от своя състав председател. Разбира се, няма никаква пречка при първоначалното гласуване да се избере председател, който да не е представител на мнозинството. Точно поради тази причина изборът се провежда с тайно гласуване. Председателят има представителна функция, поради което честата му смяна на ротационен принцип би била неудачно разрешение, лично според мен.
Ето защо законът урежда предсрочното прекратяване на неговите правомощия, тоест прекратяване при наличието на такива предпоставки, които обективно водят до невъзможност той да продължи да заема председателското място.
Ако ОС бива председателстван на ротационен принцип това ще съставлява нарушение на правилата на чл. 24, ал. 3, независимо дали на председателското място ще се възкачи някой от заместниците. Това на мен ми се вижда невъзможно поради изричната императивна разпоредба на закона, която гласи, че председателят се избира с гласуване, при това тайно. :)
Последна промяна prof_prof на 18 Ное 2007, 13:35, променена общо 1 път
Изображение
QUOD TIBI FIERI NON VIS, ALTERI NE FACERIS
prof_prof
Потребител
 
Мнения: 515
Регистриран на: 02 Май 2007, 23:32
Местоположение: София

Мнениеот prof_prof » 18 Ное 2007, 13:33

kostadin.iordanov написа:
karanedeff написа:... в публичното е обратното - позволено е само това, което е предвидено в закона. ...


Въпреки че не съм юрист, въпроса ме интересува като гражданин и моля г-н Каранедев да посочите къде го пише това, от къде произтича..? Предварително благодаря.


Произтича от принципите на частното и на публичното право :)
Изображение
QUOD TIBI FIERI NON VIS, ALTERI NE FACERIS
prof_prof
Потребител
 
Мнения: 515
Регистриран на: 02 Май 2007, 23:32
Местоположение: София

Мнениеот agros » 18 Ное 2007, 14:58

ДОБРЕ - НА ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА Общ.СЪВЕТ ПЪЛНОМОЩИЯТА МУ СЕ ПРЕКРАТЯВАТ В СЛУЧАИТЕ ПОСОЧЕНИ ОТ ЗМСМА. ТОГАВА МОЖЕ БИ ИМА ВАРИАНТ, В КОЙТО ДЕЙНОСТТА НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ ДА СЕ РЪКОВОДИ ОТ ПРЕДСЕДАТЕЛСТВО - ПРЕДСЕДАТЕЛ И ЗАМ.ПРЕДСЕДАТЕЛИ КОИТО ИМАТ ПРАВА И НОСЯТ ОТГОВОРНОСТ СЪГЛАСНО ЗАКОНА.
agros
Нов потребител
 
Мнения: 5
Регистриран на: 04 Окт 2004, 09:37

Мнениеот kostadin.iordanov » 18 Ное 2007, 21:40

prof_prof написа:Произтича от принципите на частното и на публичното право :)

Нали знаете, че общозабранителното регулиране е източник на бюрокрация и конструктивизъм, като възпрепятства естествените мотиватори и ефективността в отношенията..(?), а има развити държави, където дори не се прави деление между частно и публично право? ... След като е установено, че общинския съвет си избира председател и там се прецени, че е в обществен интерес, дори е желателно общинския съвет да реши това да става на ротационен принцип... Не е целесъобразно една достатъчно упълномощена администрация непрекъснато да чака, да и предпишат и начини и т.н.., по които да изпълнява съответните правомощия. По-рационално е администрацията да си действа, след като е достатъчно упълномощена, а ако има възражения, вреди за обществото и т.н., да се сезира законодателя или съда, да се потърси съответната отговорност.
kostadin.iordanov
Потребител
 
Мнения: 646
Регистриран на: 20 Яну 2007, 14:59

Мнениеот prof_prof » 18 Ное 2007, 23:33

Разбирам това което казвате, но не мога да разбера къде е ролята на председателя на ОС в дейността на общинската администрация?
Изображение
QUOD TIBI FIERI NON VIS, ALTERI NE FACERIS
prof_prof
Потребител
 
Мнения: 515
Регистриран на: 02 Май 2007, 23:32
Местоположение: София

Мнениеот kostadin.iordanov » 19 Ное 2007, 12:54

prof_prof написа:Разбирам това което казвате, но не мога да разбера къде е ролята на председателя на ОС в дейността на общинската администрация?

Е какво значение има кой точно публично-правен субект бива адресиран.., след като става въпрос за о б щ о забранително регулиране? Истинските реформи все започват от някъде.
kostadin.iordanov
Потребител
 
Мнения: 646
Регистриран на: 20 Яну 2007, 14:59

Мнениеот prof_prof » 19 Ное 2007, 13:29


Истинските реформи все започват от някъде.


А какво е вашето предложение във връзка с въпроса на питащия?[/quote]
Изображение
QUOD TIBI FIERI NON VIS, ALTERI NE FACERIS
prof_prof
Потребител
 
Мнения: 515
Регистриран на: 02 Май 2007, 23:32
Местоположение: София

Мнениеот REVOLUTION » 19 Ное 2007, 13:41

kostadin.iordanov написа:Нали знаете, че общозабранителното регулиране е източник на бюрокрация и конструктивизъм, като възпрепятства естествените мотиватори и ефективността в отношенията..(?), а има развити държави, където дори не се прави деление между частно и публично право? ... След като е установено, че общинския съвет си избира председател и там се прецени, че е в обществен интерес, дори е желателно общинския съвет да реши това да става на ротационен принцип... Не е целесъобразно една достатъчно упълномощена администрация непрекъснато да чака, да и предпишат и начини и т.н.., по които да изпълнява съответните правомощия. По-рационално е администрацията да си действа, след като е достатъчно упълномощена, а ако има възражения, вреди за обществото и т.н., да се сезира законодателя или съда, да се потърси съответната отговорност.

Аз не мога да се съглася с едно такова мнение.Първо не ми е известно да има държава , чиято правна система е изградена на базата на т.нар. “континентална правна” система , и която да не познава разделението на правото, на публично и частно.Вярно е , че се появиха и някои “нови” правни отрасли , които се характеризират като комплексни , тоест съдържащи норми както на публичното така и на частното право(напр. осигурителното право) , но това не води до отпадане на делението.Принципите , върху които са изградени публичното и частното право , не са случайни , а са изграждани в течение на столетия и са проверени в практиката.Така например принципа “Каквото не е позволено е забранено” е много важен за публичното право и е защита срещу използвания от публичното право , метод на правно регулиране.Публичните правоотношения се регулират с метода на власт и подчинение.Актовете на органа на власт е задължителен за останалите правни субекти.Затова и като реакция на безконтролната власт на монарха и феодалите по време на Средновековието , горния принцип(Утвърждава се след Великата Френска Революция) се явява сигурна преграда , срещу произвола на администрацията.Обсъжданият принцип е основен и в страните , които следват прецедентната правна система (Common low).Така в САЩ , този принцип е известен като “Принцип на компетенциите” или “на ограниченото управление”.Върху този принцип са изградени основните институти на публичното право.Така например издадения акт от орган на властта , които не е компетентен да го издаде , е винаги нищожен.
Съгласен съм , че бюрокрацията е голям проблем , но той не се дължи на проявлението на обсъждания принцип , нито на разделение на правото на публично и частно , а на съвсем различни проблеми.
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Мнениеот kostadin.iordanov » 19 Ное 2007, 14:46

prof_prof написа:А какво е вашето предложение във връзка с въпроса на питащия?

Предложението ми е да не се обръща внимание на несъстоятелни аргументи -- в закона ясно е записано кой избира и освобождава председателя на общинския съвет, кой приема правилник за организацията и дейността на общинския съвет.
kostadin.iordanov
Потребител
 
Мнения: 646
Регистриран на: 20 Яну 2007, 14:59


Назад към Административно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


cron