начало

Без вина наказан чрез съсобственост с държавата – ефект от разнородната практика по чл. 343б, ал. 5 НК Без вина наказан чрез съсобственост с държавата – ефект от разнородната практика по чл. 343б, ал. 5 НК

Обществени поръчки

Дискусии и предложения по проекти за закони


Обществени поръчки

Мнениеот kontrol » 15 Май 2007, 11:19

В. "ДНЕВНИК".

Депутати искат да отпадне забраната за свързаност при поръчките
от Панайот АНГАРЕВ
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=339729
Девет месеца след като влезе в сила забраната в обществени поръчки да участват свързани с възложителя лица, депутати от трите управляващи партии поискаха тя да отпадне. Това е една от предложените от Петър Кънев (БСП), Йордан Цонев (ДПС) и Йордан Мирчев (НДСВ) промени в Закона за обществените поръчки.

Забраната беше приета през юли 2006 г. с мотива да се намалят конфликтите на интереси при процедурите, като до тях не се допускат фирми на роднини и съпрузи на възложителите. Мотивът, с който депутатите искат тя да отпадне, е, че неоснователно спира от участие голям брой стопански субекти, както и подизпълнители. Вносителите на проекта посочват, че в директивите на Европейския съюз няма такова ограничение, каквото е заложено в българския закон. Проверка на "Дневник" показа, че изискванията за избягване на конфликт на интереси в страни от ЕС са насочени не към компаниите, а към държавните служители. Чиновниците трябва да декларират, че има такъв конфликт, когато свързани с тях лица участват в дадена процедура, а не се ограничава участието на фирмата в нея. Подобно е законодателството в Малта, Италия и Ирландия.

Помолен да аргументира проекта, Йордан Цонев каза, че той и двамата му колеги са само вносители,а текстовете са били подготвени в Министерския съвет. По думите му било им обяснено, че в законодателството на ЕС нямало подобни спирачки и че те затруднявали поръчките. Цонев изрази готовност да оттегли промените, ако законопроектът създава проблеми. "За всички ли ще отпадне изискването на свързаност, или тримата ще дадат списък с фирми, за които не бива да има ограничения", коментира законопроекта Димитър Йорданов от ОДС, който е против промяната.

Със законопроекта се предлага още крайният срок за подаване на оферти по обществени поръчки да не съвпада с крайната дата за купуване на документация. От години бизнесът и неправителствените организации, които следят корупционните процеси, алармират за този пропуск в закона, който стеснява кръга на участниците в обществените поръчки до тези, които са били предварително добре запознати с тях. С промените се предлага да бъде въведен такъв срок за купуване на документацията, който да е съобразен със сроковете за провеждане на поръчката, но да не съвпада с крайната дата за получаване на оферти или заявления. Други текстове от предлаганите промени предвиждат да бъде обявяван за нищожен договор, който е бил сключен, преди да е приключило обжалването на процедурата по избор на изпълнител. Предлага се и административно наказание на възложителите.

Лявата ръка на мрака
Промените в ЗОП

http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=339744

Миналата седмица подчинената на финансовото министерство Агенция по държавна финансова инспекция обяви, че нарушенията на Закона за обществените поръчки (ЗОП) са скочили през последната година. Преди това те бяха обявени за хит и в доклада на Центъра за изследване на демокрацията за равнището на корупцията. В понеделник в Бургас и премиерът Станишев изрази тревога: "Ако се погледне реално, особено в средни и малки общини, много лесно е чрез хвърляне на финансов ресурс в кампания да се вкарат общински съветници, които да отстояват тесни корпоративни интереси на общинско ниво.
И затова има много примери." Според Станишев си заслужавало решения на тези въпроси да се намерят в закона (виж стр. 4). Ако приемем, че тези десни по същество послания за значението на правилата са искрени, как да си обясним, че в същото време в парламента беше внесена предлагана именно от Министерския съвет промяна в ЗОП - да отпадне целият текст, забраняващ в процедурите да участват кандидати, при които член на управителен или контролен орган, както и временно изпълняващ такава длъжност е свързано лице с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация.
Възложители на обществени поръчки са всички институции на централната и местната власт. Ограничителният текст, приет от същото мнозинство, влезе в сила от юли 2006 г. като знак за изискваната от ЕС борба с корупцията. Изглежда, е изригнало голямо пищене, за да се стигне до отмяната му след няма и половин година членство. И понеже пак ще чуем мантрата за ЕС, този случай добре илюстрира заключението в анализа на ИПИ (вдясно долу), че хармонизацията служи за параван в прокарването на частни интереси.
Горното представлява потенциално грешно становище. Консултирайте адвокат, ако искате сигурност и юридическа отговорност при защитата на правата Ви.
kontrol
Активен потребител
 
Мнения: 1109
Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49

Мнениеот gun4eva » 01 Юли 2007, 18:11

Скромно мнение от човек, който обслужва един от най-големите възложители на обществени поръчки - този закон за мен е направен толкова обслужващ възможността за корупция, като никой друг, като облича всичко в привиден законов регламент.
Suum cuique.
gun4eva
Потребител
 
Мнения: 100
Регистриран на: 26 Авг 2004, 15:09
Местоположение: Пловдив

Мнениеот slavi_kotarov » 06 Юли 2007, 14:45

Гунчева, постинга ти за всички, които са кацнали с днешния полет от Марс ли е? :lol: Простете иронията ми, ама надали има някой в тази държава, който не е наясно с целите на законите в нея.
slavi_kotarov
Младши потребител
 
Мнения: 64
Регистриран на: 11 Окт 2001, 17:00
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот gun4eva » 08 Юли 2007, 14:48

slavi_kotarov написа:Гунчева, постинга ти за всички, които са кацнали с днешния полет от Марс ли е? :lol: Простете иронията ми, ама надали има някой в тази държава, който не е наясно с целите на законите в нея.


Просто споделям мнението си, не смятам, че то заслужава Вашето внимание и коментари
Suum cuique.
gun4eva
Потребител
 
Мнения: 100
Регистриран на: 26 Авг 2004, 15:09
Местоположение: Пловдив

КЪМ GUN4EVA

Мнениеот terry_ezra » 09 Юли 2007, 10:05

GUN4EVA, колко пъти сте прилагала този закон, за да изразявате подобно "компетентно мнение"?
terry_ezra
Младши потребител
 
Мнения: 43
Регистриран на: 06 Сеп 2005, 18:34

Re: КЪМ GUN4EVA

Мнениеот gun4eva » 09 Юли 2007, 16:34

terry_ezra написа:GUN4EVA, колко пъти сте прилагала този закон, за да изразявате подобно "компетентно мнение"?


Първо - не съм казала, че мнението ми е компетентно. Такова може да има само човек с достатъчно стаж и малко задръжки. Аз нямам много от първото и притежавам твърде достатъчно от второто. И ... освен това- защо всички тук, вместо да коментират темата, поставена от автора, се занимават със скромната ми персона. Ако съм знаела, че ще ви провокирам така, щях да поискам от модератора да отвори специален форум "ГУНЧЕВА", в който да поставя снимката си с добре очертана мишена и да Ви оставя да действате.
За жалост напоследък забелязвам, че голяма част от посетителите на форума, вместо да участват със собственото си мнение търсят начин и причина, дори в незначителни изказвания, за голословно и напълно излишно изтощително заяждане, в което заявявам, че няма да участвам. Благодаря за вниманието!
Suum cuique.
gun4eva
Потребител
 
Мнения: 100
Регистриран на: 26 Авг 2004, 15:09
Местоположение: Пловдив

Re: Обществени поръчки

Мнениеот kostadin_yordanov » 25 Фев 2010, 21:31

ПРОМЕНИТЕ НА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ КАЗВАТ: "ДА ДОЙДАТ ТРИБУНАЛИТЕ!"

Новите поправки бетонират Комисията за защита на конкуренцията като паралелен съд

...
Вместо обаче да въведе ред в обжалването на обществените поръчки, проектът засилва ролята на Комисията за защита на конкуренцията като противоконституционна особена юрисдикция. В проекта тя вече е снабдена с особени правомощия, особени процесуални норми, налага особени санкции и прилага особени мерки. КЗК заседава при закрити врати, без устни състезания между страните и без правна помощ. По същество, Комисията за защита на конкуренцията се превръща в извънреден, непрофесионален съд, погазващ основните принципи на цивилизованото правосъдие - публичност, състезателност, независимост и право на защита. Този противоконституционен съд разглежда споровете по разходването на българските обществени пари и европейските средства. Той е политически контролиран, мандатен и "правораздава" по собствени норми, без да се отчита пред никого - нито във, нито извън съдебната система.

Непосредствените следствия от това погазване на Конституцията са, че с паралелен административен процес се отнема съдопроизводството от съда и се създават множество изключения от съдебния контрол. И вследствие на това цялата система за обжалване на обществените поръчки става противоконституционна.

Като допълнително следствие претоварената комисия е блокирана в извършването на основната си дейност - борбата с монополите. Но кой мисли за монополи, когато се делят "обществените пари".

Така че може само да се изрази съжаление, че поредният проект за поредния ремонт на ЗОП само задълбочава проявените вече проблеми. ...

25.2.2010 г.
http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000902


http://rop3-app1.aop.bg:7778/portal/pag ... npid=13324
kostadin_yordanov
Потребител
 
Мнения: 676
Регистриран на: 03 Дек 2009, 10:08


Назад към Обсъждане на законопроекти


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


cron