Осигуровки при работа от чужбина (ЕС) за БГ фирма
Публикувано на: 27 Фев 2011, 03:04
Здравейте,
Следният сценарий: Българска фирма извършва услуга за друга фирма в чужбина (в рамките на ЕС), като за изпълнението на услугата служител на БГ фирмата бива изпратен на място при клиента и работи в техния офис. Продължителността на услугата не е ограничена предварително, т.е. може потенциално да продължи доста дълго (години), но може и да приключи скоро. За целия период на услугата служителят живее и работи в чуждата страна (евтл. се прибира в БГ по време на отпуските).
Въпросът ми е как стоят нещата с данъците и осигуровките на служителя? Тук ли трябва да се осигурява, или в чуждата страна? Това се отнася както за здравното, така и за пенсионното осигуряване. Ако е в чужбина, работодателят ли е длъжен да му внася осигуровките, или служителят си ги плаща сам на място? Чии ставки (демек проценти) важат в случая и какво е разпределението м/у служител и работодател -- така както е в БГ, или така както е в ответната страна?
Аналогичните въпроси и за ДОД.
И още една "подробност": има ли значение дали става дума за служител на трудов договор или за управителя/собственика на фирмата (ООД)?
Благодаря предварително!
Поздрави,
Мишо
Следният сценарий: Българска фирма извършва услуга за друга фирма в чужбина (в рамките на ЕС), като за изпълнението на услугата служител на БГ фирмата бива изпратен на място при клиента и работи в техния офис. Продължителността на услугата не е ограничена предварително, т.е. може потенциално да продължи доста дълго (години), но може и да приключи скоро. За целия период на услугата служителят живее и работи в чуждата страна (евтл. се прибира в БГ по време на отпуските).
Въпросът ми е как стоят нещата с данъците и осигуровките на служителя? Тук ли трябва да се осигурява, или в чуждата страна? Това се отнася както за здравното, така и за пенсионното осигуряване. Ако е в чужбина, работодателят ли е длъжен да му внася осигуровките, или служителят си ги плаща сам на място? Чии ставки (демек проценти) важат в случая и какво е разпределението м/у служител и работодател -- така както е в БГ, или така както е в ответната страна?
Аналогичните въпроси и за ДОД.
И още една "подробност": има ли значение дали става дума за служител на трудов договор или за управителя/собственика на фирмата (ООД)?
Благодаря предварително!
Поздрави,
Мишо