Здравейте,
Интересува ме дали има закон, който регулира това дали задължително новите блокове по кварталите трябва да имат подземни паркинги? Някъде бях чел, че по закон всеки новостроящ се блок трябва задължително да има подземен паркинг.
Питам защото в квартала ни ще започват да строят блок в който не видях подземен паркинг, има партерен етаж с няколко гаража и доста магазини, но не видях подземен....
- Дата и час: 22 Ное 2024, 04:42 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Въпрос относно закон за строеж на нови блокове в София
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
3 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Въпрос относно закон за строеж на нови блокове в София
Дали това е актуално? Взех го директно от сайта на МРРБ:
Наредба № 2 от 29 юни 2004 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии
Раздел V.
Паркиране и гариране
Чл. 24. (1) (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2016 г., в сила от 10.10.2016 г.) Необходимият брой на местата за паркиране и гариране на МПС се определя в зависимост от функционалното предназначение на обекта съгласно таблица 4а. Минималният брой велосипедни паркоместа се определя в зависимост от функционалното предназначение на обекта и вида на велосипедните паркинги съгласно таблица 4б.
Жилищни сгради и жилищни сгради със смесено предназначение:
а) жилища, апартаменти -------------1 бр. на жилище
б) ателиета за индивидуална творческа дейност----------1 бр. на ателие
Наредба № 2 от 29 юни 2004 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии
Раздел V.
Паркиране и гариране
Чл. 24. (1) (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2016 г., в сила от 10.10.2016 г.) Необходимият брой на местата за паркиране и гариране на МПС се определя в зависимост от функционалното предназначение на обекта съгласно таблица 4а. Минималният брой велосипедни паркоместа се определя в зависимост от функционалното предназначение на обекта и вида на велосипедните паркинги съгласно таблица 4б.
Жилищни сгради и жилищни сгради със смесено предназначение:
а) жилища, апартаменти -------------1 бр. на жилище
б) ателиета за индивидуална творческа дейност----------1 бр. на ателие
- dream1984
- Младши потребител
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20 Юли 2011, 14:49
Re: Въпрос относно закон за строеж на нови блокове в София
Паркоместата може да са разположени навсякъде, не е задължително да са в подземен паркинг. Проблемът е, че те се предвиждат в проекта, а след това или отпадат, като най-често се използва хватката с високи подпочвени води, или никой не ги купува и тези над земята стават магазини, а другите са толкова неудобни, че колите така или иначе паркират на улицата. Така паркоместата стават недостатъчни, дори там, където са били в изобилие. Достатъчен е един нов блок на десет стари и проблемите с паркирането започват.
- ivanov_p
- Активен потребител
- Мнения: 4503
- Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53
3 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Строителство и регулация
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта