Съществува ли колизия между чл. 22 (4) ЗМСМА и чл. 31 ЗАНН
Публикувано на: 04 Фев 2009, 17:46
Колеги,
Съгласно чл. 8 ЗМСМА "общинският съвет е орган на местното самоуправление". В чл. 22 (4) ЗМСМА се казва: "за нарушаване на наредбите могат да се предвидят глоби в размер до 5000 лв., а за еднолични търговци и юридически лица - имуществени санкции в размер до 50 000 лв".
В член 31 ЗАНН е предвидено обаче, че "който не изпълни или НАРУШИ законно разпореждане, заповед или НАРЕДБА на орган на властта, включително във връзка със стопанските мероприятия на държавата, се наказва с глоба от 2 ДО 50 ЛЕВА"
Моля да обърнете внимание на размера на глобата предвиден в чл. 31 ЗАНН
Разпоредбата на чл. 31 ЗАНН е в сила от 1998 година, а разпоредбите на член 22 (4) ЗМСМА са в сила от 2006 година.
Въпросите, които изникват пред мен са следните:
1. Общинския съвет представлява ли орган на властта в смисъла, в който се употребява в чл. 31 ЗАНН?
2. Ако отговорът на Въпрос 1 е положителен, как следва да се реши колизията между чл. 31 ЗАНН и чл. 22 (4) ЗМСМА, след като чл. 11 (3) ЗНА ясно казва, че "нормативните актове се отменят, ИЗМЕНЯТ, или допълват с ИЗРИЧНА разпоредба на новия, изменящия или допълващия акт"? В преходните и заключителни разпоредби на в случая по новия закон - ЗМСМА, не е предвидена разпоредба, която да отменя нормата на чл. 31 ЗАНН.
Благодаря предварително на всички, които споделят мнението си по поставените въпроси!
Съгласно чл. 8 ЗМСМА "общинският съвет е орган на местното самоуправление". В чл. 22 (4) ЗМСМА се казва: "за нарушаване на наредбите могат да се предвидят глоби в размер до 5000 лв., а за еднолични търговци и юридически лица - имуществени санкции в размер до 50 000 лв".
В член 31 ЗАНН е предвидено обаче, че "който не изпълни или НАРУШИ законно разпореждане, заповед или НАРЕДБА на орган на властта, включително във връзка със стопанските мероприятия на държавата, се наказва с глоба от 2 ДО 50 ЛЕВА"
Моля да обърнете внимание на размера на глобата предвиден в чл. 31 ЗАНН
Разпоредбата на чл. 31 ЗАНН е в сила от 1998 година, а разпоредбите на член 22 (4) ЗМСМА са в сила от 2006 година.
Въпросите, които изникват пред мен са следните:
1. Общинския съвет представлява ли орган на властта в смисъла, в който се употребява в чл. 31 ЗАНН?
2. Ако отговорът на Въпрос 1 е положителен, как следва да се реши колизията между чл. 31 ЗАНН и чл. 22 (4) ЗМСМА, след като чл. 11 (3) ЗНА ясно казва, че "нормативните актове се отменят, ИЗМЕНЯТ, или допълват с ИЗРИЧНА разпоредба на новия, изменящия или допълващия акт"? В преходните и заключителни разпоредби на в случая по новия закон - ЗМСМА, не е предвидена разпоредба, която да отменя нормата на чл. 31 ЗАНН.
Благодаря предварително на всички, които споделят мнението си по поставените въпроси!