Колеги,
Съгласно чл. 8 ЗМСМА "общинският съвет е орган на местното самоуправление". В чл. 22 (4) ЗМСМА се казва: "за нарушаване на наредбите могат да се предвидят глоби в размер до 5000 лв., а за еднолични търговци и юридически лица - имуществени санкции в размер до 50 000 лв".
В член 31 ЗАНН е предвидено обаче, че "който не изпълни или НАРУШИ законно разпореждане, заповед или НАРЕДБА на орган на властта, включително във връзка със стопанските мероприятия на държавата, се наказва с глоба от 2 ДО 50 ЛЕВА"
Моля да обърнете внимание на размера на глобата предвиден в чл. 31 ЗАНН
Разпоредбата на чл. 31 ЗАНН е в сила от 1998 година, а разпоредбите на член 22 (4) ЗМСМА са в сила от 2006 година.
Въпросите, които изникват пред мен са следните:
1. Общинския съвет представлява ли орган на властта в смисъла, в който се употребява в чл. 31 ЗАНН?
2. Ако отговорът на Въпрос 1 е положителен, как следва да се реши колизията между чл. 31 ЗАНН и чл. 22 (4) ЗМСМА, след като чл. 11 (3) ЗНА ясно казва, че "нормативните актове се отменят, ИЗМЕНЯТ, или допълват с ИЗРИЧНА разпоредба на новия, изменящия или допълващия акт"? В преходните и заключителни разпоредби на в случая по новия закон - ЗМСМА, не е предвидена разпоредба, която да отменя нормата на чл. 31 ЗАНН.
Благодаря предварително на всички, които споделят мнението си по поставените въпроси!
- Дата и час: 25 Ное 2024, 08:21 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Съществува ли колизия между чл. 22 (4) ЗМСМА и чл. 31 ЗАНН
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
3 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Съществува ли колизия между чл. 22 (4) ЗМСМА и чл. 31 ЗАНН
Здравейте, колега. Моето мнение е, че противоречие между двата нормативни текста няма.
Разпоредбата на чл. 31 от ЗАНН е обща - предвидената в нея санкция се прилага, когато няма изрична разпоредба в друг нормативен акт, която да предвиди налагане на санкция за конкретно нарушение, чийто елементи са изрично описани - субект, деяние, други признаци относно обективната страна, признаци относно субективната страна и т. н. При липса на такава изрична санкционна норма, се прилага общата санкция на чл. 31 от ЗАНН.
Правомощието на общинските съвети по чл. 22 ал. 4 от ЗМСМА аз бих го разглеждал не като правомощие да предвидят обща санкционна разпоредба в тези размери за кое да е нарушение на текст от Наредба. А като правомощие (т. е. право и задължение) изрично да опишат и детайлизират в текстовете на наредбите конкретни административни нарушения и за тях да предвидят съответните административни санкции в горните предели.
Разпоредбата на чл. 31 от ЗАНН е обща - предвидената в нея санкция се прилага, когато няма изрична разпоредба в друг нормативен акт, която да предвиди налагане на санкция за конкретно нарушение, чийто елементи са изрично описани - субект, деяние, други признаци относно обективната страна, признаци относно субективната страна и т. н. При липса на такава изрична санкционна норма, се прилага общата санкция на чл. 31 от ЗАНН.
Правомощието на общинските съвети по чл. 22 ал. 4 от ЗМСМА аз бих го разглеждал не като правомощие да предвидят обща санкционна разпоредба в тези размери за кое да е нарушение на текст от Наредба. А като правомощие (т. е. право и задължение) изрично да опишат и детайлизират в текстовете на наредбите конкретни административни нарушения и за тях да предвидят съответните административни санкции в горните предели.
- system
- Активен потребител
- Мнения: 1873
- Регистриран на: 22 Ное 2007, 10:34
Re: Съществува ли колизия между чл. 22 (4) ЗМСМА и чл. 31 ЗАНН
Колега system,
Благодаря Ви за отговора, с който съм съгласен напълно. За да ви запозная конкретно със случая, който ме вълнува ще добавя още информация. Както знаем предвидената максимална граница на глобата за физически лица в ЗМСМА е 500 лева, а за ЮЛ - 5 000 лева. Но с оглед на общата разпоредба на чл. 31 ЗАНН, не мислите ли, че е своеволие даден общински съвет да въведе прагове на глобата за ФЛ от 50 до 500 лева, като и в пълно нарушение на чл. 59 (3) ЗАНН, въпросният общински съвет е решил, че постановленията за налагане на административно наказание глоба в размер до 50 лева са необжалваеми.
Благодаря Ви за отговора, с който съм съгласен напълно. За да ви запозная конкретно със случая, който ме вълнува ще добавя още информация. Както знаем предвидената максимална граница на глобата за физически лица в ЗМСМА е 500 лева, а за ЮЛ - 5 000 лева. Но с оглед на общата разпоредба на чл. 31 ЗАНН, не мислите ли, че е своеволие даден общински съвет да въведе прагове на глобата за ФЛ от 50 до 500 лева, като и в пълно нарушение на чл. 59 (3) ЗАНН, въпросният общински съвет е решил, че постановленията за налагане на административно наказание глоба в размер до 50 лева са необжалваеми.
- kiril_vfu
- Младши потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Сеп 2007, 13:16
3 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта