- Дата и час: 25 Ное 2024, 16:19 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Катастрофата с линейката
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Катастрофата с линейката
Чули сте предполагам за катастрофата с линейка с родилка тази нощ. За мен жената си е виновна, сама се е поставила в невъзможност, при е условие, че е могла и е била длъжна да чуе линейката и т.н... Но се появи мнение, че линейката е трябвало да намали на кръстовището, и едва ли не шофьорът е виновен. Това не обезмисля ли идеята на специалния режим?
- lanfear
- Потребител
- Мнения: 182
- Регистриран на: 15 Юли 2009, 09:40
Re: Катастрофата с линейката
Чл. 92. (1) Водачът на моторно превозно средство със специален режим на движение може:
1. да преминава при забраняващ сигнал на светофара или да преминава, без да спира, при наличие на пътен знак, който изисква това, но само след като намали скоростта достатъчно, за да извърши това безопасно;
2. да надвишава разрешената максимална скорост на движение дотолкова, доколкото няма да застраши нечий живот или имущество;
3. да не се съобразява с организацията на движението, когато това се отнася до посока на движение и завиване в определени направления;
4. да паркира или да престоява независимо от разпоредбите на този закон; през това време той може да подава само светлинни сигнали.
(2) Разпоредбите на ал. 1 не освобождават водачите на моторни превозни средства със специален режим на движение, както и водачите на съпровожданите от тях автомобили от задължението да управляват по безопасен начин.
Специалния режим не е панацея - можеш да превишаваш скоростта, може да минаваш на червено, можеш да правиш забранени завои и да влизаш в затворени улици, но не ти дава право да газиш хора и да чупиш коли. А и да рискуваш живота на пациента отзад... не е професионално. Дори и да умира, това не значи че трябва да го утрепеш ти - заедно със себе си и други косвени жертви във вид на движещи се по правилата водачи на МПС.
За съжаление подготовката не само на водчите на линейки, а и на всички автомобили със сп. режим - пожарни, полиция, НСО - е под всякаква критика поради липса на средства, което води до такива инциденти.
И с'я се сетих - някой да е чувал какво се случи с водача на джипа, дето отнесе военния министър на светофара на бул. България? Април трябваше да се гледа дело за "съпричиняване" на катастрофата? Не мога да намеря инфо за развитието на случая. Ако са го подвели под отговорност... ще си хвърля книжката...
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
Re: Катастрофата с линейката
Гадна ситуация, лошото е, че вместо да се вземат изводи, да се поучат службите от ситуацията, всичко си остава една Гадна новина и една Гадна статистика.
Инцидентите с линейки последните години зачестяват (а също така е възможно просто вече да се отразяват, а преди да не са били актуална журналистическа новина), същото е и с полицейски автомобили, като че ли по-рядко с пожарни.
Ще дам пример от вчера, линейка, чиято сирена вероятно е на 12V, и се чува по-слабо от средностатистически автокасетофон при отворени прозорци премина на червено, с много бавна скорост, просто защото не се чува, а само се вижда като ти дойде насреща. За мен тази линейка е потенциално опасна, но за управител/директор/шеф на здравното заведение или спешната помощ от където е си е нещо нормално.
НЯМА КОНТРОЛ, НЯМА, ЕЙ ТОВА Е ПРИЧИНАТА. ВСИЧКО Е АЛА-БАЛА, НЯМА ЯСНИ ПРАВИЛА, ЯСНИ ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ, КАКТО И ЯСНИ НАКАЗАНИЯ ПРИ НАРУШЕНИЕ.
КОГА ЩЕ ВИДИМ ГЛОБЕН ДЕПУТАТ ПО ЗДвП ? В ЧУЖБИНА И МИНИСТРИТЕ СИ ГЛОБЯВАТ, А У НАС..... НАСРАНА РАБОТА. После имало умрели, ами то се мисли, ама като няма кой да мисли а друго освен хонорари, лобита и конфликт на интереси.....
Инцидентите с линейки последните години зачестяват (а също така е възможно просто вече да се отразяват, а преди да не са били актуална журналистическа новина), същото е и с полицейски автомобили, като че ли по-рядко с пожарни.
Ще дам пример от вчера, линейка, чиято сирена вероятно е на 12V, и се чува по-слабо от средностатистически автокасетофон при отворени прозорци премина на червено, с много бавна скорост, просто защото не се чува, а само се вижда като ти дойде насреща. За мен тази линейка е потенциално опасна, но за управител/директор/шеф на здравното заведение или спешната помощ от където е си е нещо нормално.
НЯМА КОНТРОЛ, НЯМА, ЕЙ ТОВА Е ПРИЧИНАТА. ВСИЧКО Е АЛА-БАЛА, НЯМА ЯСНИ ПРАВИЛА, ЯСНИ ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ, КАКТО И ЯСНИ НАКАЗАНИЯ ПРИ НАРУШЕНИЕ.
КОГА ЩЕ ВИДИМ ГЛОБЕН ДЕПУТАТ ПО ЗДвП ? В ЧУЖБИНА И МИНИСТРИТЕ СИ ГЛОБЯВАТ, А У НАС..... НАСРАНА РАБОТА. После имало умрели, ами то се мисли, ама като няма кой да мисли а друго освен хонорари, лобита и конфликт на интереси.....
- nikiboy
- Потребител
- Мнения: 983
- Регистриран на: 31 Авг 2006, 08:05
Re: Катастрофата с линейката
Някой май пак поставя каруцата пред коня. Не сте били там нито по време, нито след инцидента и нямате право да окачествявате който и да е от водачите. А знаете много добре колко "адекватно" реагират повечето водачи при приближаване на автомобил със специален режим на движение. Аз лично ежедневно наблюдавам какви простотии стават и то не по вина на шофьорите от "Бърза помощ". Не може да си надуеш музиката до степен да ти дрънчи бронята и да очакваш, че ще чуеш каквото и да било навън. Свирката на линейката била слаба... Ами ако са по 200 децибела и ти живееш на главна улица, какво ли ще мислиш по въпроса ? Според мен е по-адекватно мощността на "свирката" в МПС-тата да се ограничи със закон, а не разни тийнове да си правят дискотеки на колела и после друг да им е крив, щото не чували.
"Quis custodiet ipsos custodes?"
- kuzdov
- Потребител
- Мнения: 299
- Регистриран на: 19 Ное 2010, 20:47
Re: Катастрофата с линейката
kuzdov написа:... Свирката на линейката била слаба... Ами ако са по 200 децибела и ти живееш на главна улица, какво ли ще мислиш по въпроса ? Според мен е по-адекватно мощността на "свирката" в МПС-тата да се ограничи със закон, а не разни тийнове да си правят дискотеки на колела и после друг да им е крив, щото не чували.
С какъв закон ще ограничиш "волумето" ? Айде да не говорим фантасмагории, нека говорим реално.
Първо, на много линейки денем лампите не се виждат, нощем не се въртят или са поизгоряли, сирените им са слаби и т.н., мисли се според ситуациите, анализира се..... защо в щатите линейките са като подвижни дискотеки, с по 30-40 диодни светлини и т.н.? Преценява се и се решава.
Когато си с хендс-фри в ушите и слушаш музика, говориш по gsm-a... пак няма как да чуеш.
Пак казвам личното си мнение - гадно стечение на обстоятелствата е тази катастрофа, само дето от нея не се взмеат изводи, поуки, ами си остава една статистика и новина.
Не съм адвокат, a любител на правото !
- nikiboy
- Потребител
- Мнения: 983
- Регистриран на: 31 Авг 2006, 08:05
Re: Катастрофата с линейката
Когато си се качил на автомобил и си потеглил, ти си този, който следва да си подсигури възможност да чуеш и видиш всичко по пътя, което има значение за движението. Ако ще си слушаш музика, ще си я слушаш тъй, че да можеш да чуеш и какво става навън. Като не подсигуриш това, отговорност следва да се носи от теб.
Шофирам всеки ден, за мен важи същото правило. Дискотеките- по съответните места. Говоренето по GSM- също не в движение. Ако ще се разливам по телефона- ще спра, да се разлея на спокойствие.
Дали в конкретния случай конкретният шофьор на линейка е нарушил нормативни правила можем да се произнесем, само ако сме изчели доказателствата по делото.
Шофирам всеки ден, за мен важи същото правило. Дискотеките- по съответните места. Говоренето по GSM- също не в движение. Ако ще се разливам по телефона- ще спра, да се разлея на спокойствие.
Дали в конкретния случай конкретният шофьор на линейка е нарушил нормативни правила можем да се произнесем, само ако сме изчели доказателствата по делото.
- Julyan
- Потребител
- Мнения: 556
- Регистриран на: 06 Яну 2007, 09:22
6 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 68 госта