Страница 1 от 1

НП " АХУ"

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2009, 14:45
от ivan33
Здравейте!
Искам да помоля , ако някой има преки впечатления от практическото прилагане на процедурата по кандидатстване и включване в дейност "Личен асистент " по тази програма и ако има желание нека ги сподели! Процедурата е описана в прил. №1 към програмата , но на мен ми се вижда прелюбопитна .
1. Не са конкретизирани документите , които се подават по т. 1.1
2. Няма предвиден срок за приключване на процедурата . Така е и по реда на чл.40 от ППЗСП.
3. Не се предвижда обжалване на заповедта за отказ за включване, а само уведомление.
4. Не се предвижда уведомление за заповедта за включване.
5. Съставя се досие на включените кандидати, което предполага наличие на заповед за включване и едва тогава досието отива при директора на ДСП за окончателно решение!?!?

И какво става ако директора изобщо не се произнесе по молба за кандидатстване докато изтече срока на програмата? Как да си защитят правата правоимащите?
В случая може ли да се обжалва мълчалив отказ да се произнесе ? При положение, че срок няма за произнасяне или за предложение до комп. орган да се произнесе по т. 2.1.6 например? Или непроизнасянето е администр. нарушение
Поставям въпроса , защото виждам , че в нета върви петиция на хора с увреждания и на техните близки. Тази програма нещо не е наред
Предварително благодаря





1. Кандидатстване
1.1 Желаещите да се включат в дейността "Личен асистент" се обръщат към дирекция „Социално подпомагане” по постоянния си адрес. Кандидатите подават следните документи:
 Молба-декларация за включване в дейността "Личен асистент", заедно с всички необходими документи;
 Документ, удостоверяващ, че лицето е регистрирано като безработно в дирекция "Бюро по труда".
1.2 На база на подадените документи Комисия от двама социални работници извършва комплексна оценка в дома на лицата - социална анкета.
1.3 Социалните работници оформят досие на лицата, включени в Програмата, съдържащо: молбата-декларация, социалната анкета и приложените документи. Така окомплектовано, всяко досие се проверява и подписва от длъжностно лице, упълномощено за извършване на тази дейност от директора на дирекция „Социално подпомагане”. Проверените досиета се предоставят на директора на дирекция „Социално подпомагане” за окончателно решение.
1.4 Социалните работници осъществяват проверка на ползвателите на услугите по програмата относно дублирането на предоставяните социални услуги от други организации, фирми или донорски програми.
1.5 Директорът на дирекция „Социално подпомагане” издава заповед за включване в дейността "Личен асистент" или мотивиран отказ. В случаите, когато на лицата е отказано включване в Програмата, същите се уведомяват писмено в 7-дневен срок от издаване на заповедта.
2. Сключване на договор
2.1 Работодател по дейността "Личен асистент" са структурите на Агенцията за социално подпомагане. Работодателите по Програмата представят в дирекции „Бюро по труда” следните документи: писмено заявление за участие в дейността „Личен асистент”, предложения-заявки, списъци с имената на одобрените лица и адресите на обслужваните от тях лица.
2.2 На основата на тези документи Агенцията по заетостта чрез дирекции „Бюра по труда” сключва договор с Агенцията за социално подпомагане за изплащане на средства от държавния бюджет чрез нейните структури за всяко безработно лице, наето по трудов договор на пълно работно време, в съответствие с Национална програма „Асистенти за хора с увреждания” – дейност „Личен асистент”.
2.3 Дирекция „Социално подпомагане” сключва трудов договор с лицето, одобрено за включване в дейността „Личен асистент”.

Re: НП " АХУ"

МнениеПубликувано на: 10 Юни 2009, 18:24
от ivan33
Очевидно никой не се е сблъсквал с проблема. Изписани са в програмата много красиви цели-осигуряване на заетост на безработни лица и осигуряване на адекватни грижи на нуждаещи се и принцип на законност при реализирането й . Обаче на практика лицето на соц. политика е друго.
Бихте ли споделили мнение по процедурата , с която аз се сблъсках? Ще се радвам ако някой го направи. Благодаря предварително.
Подават хората молби по образец, а заедно с тях им искат и молби по чл. 26 /1/ от ППЗСП за преценка уж на обстоятелстватая по чл.9 от ППЗСП, което би могло да стане просто с един документ за доходите.Това автоматически ги лишава от право на друга молба за календарната година-чл.26/3/-например за ЦПО. Тази молба би следвало да е част от процедурата по вкл. в дейност "Личен асистент", а по нея следва обжалваем отказ в случаите , предвидени в т.2.1.6 Цитирам : По изключение в програмата могат да се включват и безработни , които не отговарят на усл. на чл.9 от ППЗСП- с Решение на ИД на АСП.Тази заповед те нямат интерес да обжалват , защото те не са искали мес. помощ - те си знаят , че нямат право на това. Тази молба се завежда под друг номер преписка. А за основното искане ги карат да чакат с месеци-нямало средства по програмата. И най вероятно следват откази. А тези откази не е предвидено да се обжалват.
Аз лично смятам , че това е корупционна схемичка за източване на пари от тези хора. Защо? Какво пречи да се издадат заповеди за включване в програмата, които не се обявяват на кандидатите . Сключват се с тях фиктивни договори; точат се от бюджета пари за уж "наетите" по договоар лица .И парите тръгват по вертикала След достатъчно дълго време на тях им обявяват отказ от включване. Нищо не пречи! Всичко в тая процедура е дублирано :
1. Два броя молби/ като в т.1.1 от процедурата едната молба е смотолявена във " всички необходими документи" , които са различни от документа за регистрация в БТ.
2. Две Решения на директора на ДСП-окончателно /след изготвяне на досиетата на включените в програмата и сл. след издаване на заповедта за включване /и предварително.
3. Две заповеди- по молбата по чл.26/1/ от ППЗСП /обжалваема, но липсва интерес отобжалване/и втора - по молбата за вкл. в програмата обявен отказ /или / необявена заповед за вкл/
А накрая за желаещите да се включат и получили отказ остава единствено лишаване от право на молба за друго подпомагане.