НП " АХУ"
Публикувано на: 09 Юни 2009, 14:45
Здравейте!
Искам да помоля , ако някой има преки впечатления от практическото прилагане на процедурата по кандидатстване и включване в дейност "Личен асистент " по тази програма и ако има желание нека ги сподели! Процедурата е описана в прил. №1 към програмата , но на мен ми се вижда прелюбопитна .
1. Не са конкретизирани документите , които се подават по т. 1.1
2. Няма предвиден срок за приключване на процедурата . Така е и по реда на чл.40 от ППЗСП.
3. Не се предвижда обжалване на заповедта за отказ за включване, а само уведомление.
4. Не се предвижда уведомление за заповедта за включване.
5. Съставя се досие на включените кандидати, което предполага наличие на заповед за включване и едва тогава досието отива при директора на ДСП за окончателно решение!?!?
И какво става ако директора изобщо не се произнесе по молба за кандидатстване докато изтече срока на програмата? Как да си защитят правата правоимащите?
В случая може ли да се обжалва мълчалив отказ да се произнесе ? При положение, че срок няма за произнасяне или за предложение до комп. орган да се произнесе по т. 2.1.6 например? Или непроизнасянето е администр. нарушение
Поставям въпроса , защото виждам , че в нета върви петиция на хора с увреждания и на техните близки. Тази програма нещо не е наред
Предварително благодаря
1. Кандидатстване
1.1 Желаещите да се включат в дейността "Личен асистент" се обръщат към дирекция „Социално подпомагане” по постоянния си адрес. Кандидатите подават следните документи:
Молба-декларация за включване в дейността "Личен асистент", заедно с всички необходими документи;
Документ, удостоверяващ, че лицето е регистрирано като безработно в дирекция "Бюро по труда".
1.2 На база на подадените документи Комисия от двама социални работници извършва комплексна оценка в дома на лицата - социална анкета.
1.3 Социалните работници оформят досие на лицата, включени в Програмата, съдържащо: молбата-декларация, социалната анкета и приложените документи. Така окомплектовано, всяко досие се проверява и подписва от длъжностно лице, упълномощено за извършване на тази дейност от директора на дирекция „Социално подпомагане”. Проверените досиета се предоставят на директора на дирекция „Социално подпомагане” за окончателно решение.
1.4 Социалните работници осъществяват проверка на ползвателите на услугите по програмата относно дублирането на предоставяните социални услуги от други организации, фирми или донорски програми.
1.5 Директорът на дирекция „Социално подпомагане” издава заповед за включване в дейността "Личен асистент" или мотивиран отказ. В случаите, когато на лицата е отказано включване в Програмата, същите се уведомяват писмено в 7-дневен срок от издаване на заповедта.
2. Сключване на договор
2.1 Работодател по дейността "Личен асистент" са структурите на Агенцията за социално подпомагане. Работодателите по Програмата представят в дирекции „Бюро по труда” следните документи: писмено заявление за участие в дейността „Личен асистент”, предложения-заявки, списъци с имената на одобрените лица и адресите на обслужваните от тях лица.
2.2 На основата на тези документи Агенцията по заетостта чрез дирекции „Бюра по труда” сключва договор с Агенцията за социално подпомагане за изплащане на средства от държавния бюджет чрез нейните структури за всяко безработно лице, наето по трудов договор на пълно работно време, в съответствие с Национална програма „Асистенти за хора с увреждания” – дейност „Личен асистент”.
2.3 Дирекция „Социално подпомагане” сключва трудов договор с лицето, одобрено за включване в дейността „Личен асистент”.
Искам да помоля , ако някой има преки впечатления от практическото прилагане на процедурата по кандидатстване и включване в дейност "Личен асистент " по тази програма и ако има желание нека ги сподели! Процедурата е описана в прил. №1 към програмата , но на мен ми се вижда прелюбопитна .
1. Не са конкретизирани документите , които се подават по т. 1.1
2. Няма предвиден срок за приключване на процедурата . Така е и по реда на чл.40 от ППЗСП.
3. Не се предвижда обжалване на заповедта за отказ за включване, а само уведомление.
4. Не се предвижда уведомление за заповедта за включване.
5. Съставя се досие на включените кандидати, което предполага наличие на заповед за включване и едва тогава досието отива при директора на ДСП за окончателно решение!?!?
И какво става ако директора изобщо не се произнесе по молба за кандидатстване докато изтече срока на програмата? Как да си защитят правата правоимащите?
В случая може ли да се обжалва мълчалив отказ да се произнесе ? При положение, че срок няма за произнасяне или за предложение до комп. орган да се произнесе по т. 2.1.6 например? Или непроизнасянето е администр. нарушение
Поставям въпроса , защото виждам , че в нета върви петиция на хора с увреждания и на техните близки. Тази програма нещо не е наред
Предварително благодаря
1. Кандидатстване
1.1 Желаещите да се включат в дейността "Личен асистент" се обръщат към дирекция „Социално подпомагане” по постоянния си адрес. Кандидатите подават следните документи:
Молба-декларация за включване в дейността "Личен асистент", заедно с всички необходими документи;
Документ, удостоверяващ, че лицето е регистрирано като безработно в дирекция "Бюро по труда".
1.2 На база на подадените документи Комисия от двама социални работници извършва комплексна оценка в дома на лицата - социална анкета.
1.3 Социалните работници оформят досие на лицата, включени в Програмата, съдържащо: молбата-декларация, социалната анкета и приложените документи. Така окомплектовано, всяко досие се проверява и подписва от длъжностно лице, упълномощено за извършване на тази дейност от директора на дирекция „Социално подпомагане”. Проверените досиета се предоставят на директора на дирекция „Социално подпомагане” за окончателно решение.
1.4 Социалните работници осъществяват проверка на ползвателите на услугите по програмата относно дублирането на предоставяните социални услуги от други организации, фирми или донорски програми.
1.5 Директорът на дирекция „Социално подпомагане” издава заповед за включване в дейността "Личен асистент" или мотивиран отказ. В случаите, когато на лицата е отказано включване в Програмата, същите се уведомяват писмено в 7-дневен срок от издаване на заповедта.
2. Сключване на договор
2.1 Работодател по дейността "Личен асистент" са структурите на Агенцията за социално подпомагане. Работодателите по Програмата представят в дирекции „Бюро по труда” следните документи: писмено заявление за участие в дейността „Личен асистент”, предложения-заявки, списъци с имената на одобрените лица и адресите на обслужваните от тях лица.
2.2 На основата на тези документи Агенцията по заетостта чрез дирекции „Бюра по труда” сключва договор с Агенцията за социално подпомагане за изплащане на средства от държавния бюджет чрез нейните структури за всяко безработно лице, наето по трудов договор на пълно работно време, в съответствие с Национална програма „Асистенти за хора с увреждания” – дейност „Личен асистент”.
2.3 Дирекция „Социално подпомагане” сключва трудов договор с лицето, одобрено за включване в дейността „Личен асистент”.